[ad_1]

اینترنت روزی بود که کریسپی کرمه به هرکسی که ثابت کند در ماه مارس علیه COVID-19 واکسینه شده است ، پیراشکی رایگان ارائه می دهد. اما فقط چند هفته بعد ، در حالی که عرضه واکسن در بسیاری از نقاط تقاضا را پشت سر گذاشت و میزان واکسیناسیون روزانه در ایالات متحده کاهش یافت ، ایالت ها ، شهرها و شهرستانها از زنجیره دونات پیروی کردند.

ویرجینیای غربی 100 دلار اوراق پس انداز ارائه می دهد افراد 16 تا 35 ساله که واکسینه می شوند. مریلند 100 دلار به مقامات كاملا واكسین شده دولت پرداخت خواهد كرد. کارخانه های آبجوسازی درگیر نیوجرسی برنامه Shot and Beer نوشیدنی های رایگان را برای بزرگسالانی که در ماه مه واکسینه می شوند ، توزیع می کند. کانکتیکت و واشنگتن، همچنین تبلیغاتی را برای نوشیدنی های رایگان برای تلقیح شده اجرا کنید. قانون گذاران منطقه هریس در تگزاس بودجه 250 هزار دلاری پاداش واکسن مانند کارت های هدیه و کارت های رایگان را تصویب کرده اند. دیترویت کارت های بدهی 50 دلاری پیش پرداخت را به افرادی که از قبل ثبت نام کرده اند و همسایه خود را به کلینیک واکسن می رانند ، توزیع می کند.

مفهوم این برنامه ها واضح است: مزایای نجات دهنده زندگی واکسیناسیون علیه COVID-19 برای ترغیب بسیاری از افراد به عکس گرفتن کافی نیست. و اکنون ، اگر ایالات متحده بخواهد به مصونیت گله برسد ، ممکن است نیاز به خلاقیت داشته باشد.

اما آیا واقعاً یک نوشیدنی رایگان یا پرداخت 100 دلار کسی را مجاب به واکسن زدن می کند؟

اریک فیگل-دینگ ، اپیدمیولوژیست و اقتصاددان از فدراسیون دانشمندان آمریکایی می گوید: “این به میوه های کم آویز می رسد” – افرادی که فعالانه مخالف واکسیناسیون نیستند ، اما ممکن است بیش از حد مشغول یا بی احساس باشند برای تعیین وقت ملاقات. . “منکران سخت پس از رشوه دادن با آبجو یا تضمین پس انداز 100 دلاری ، هیچ حرکتی نخواهند کرد.”

هنوز هم جمعیت “میوه های کم آویز” زیاد است. بیش از نیمی از جمعیت ایالات متحده هنوز یک دوز واکسن COVID-19 دریافت نکرده اند ، اگرچه اکنون برای بزرگسالان در سراسر کشور در دسترس است – اما داده های اداره سرشماری ایالات متحده نشان می دهد که کمتر از 15٪ بزرگسالان در ایالات متحده تعریف شده است به عنوان مردد یک نظرسنجی اخیر Axios-Harris نشان داده است که 31٪ از آمریکایی های واکسینه نشده می گویند یا “وقتی واکسن دریافت می کنند” این واکسن را دریافت می کنند یا “مدتی صبر کنید و قبل از واکسن دیدن کنید”. این نشان می دهد که تعداد قابل توجهی از افراد در جایی بین بی حوصله و ضد واکسن قرار می گیرند. مشوق ها می توانند به آنها کمک کنند تا وارد در شوند.

این ایده جدیدی نیست. اواخر سال گذشته ، رابرت لیاتون ، محقق در موسسه بروکینگز ، استدلال کرد که هر شخص واکسینه شده باید 200 دلار پیش پرداخت و 800 دلار دیگر به محض رسیدن مصونیت کشور به گله پرداخت شود. جان دلانی ، نماینده سابق کنگره آمریکا نیز خواستار بررسی 1500 دلار انگیزه برای واکسیناسیون شد. اخیراً ، نورمن اورنشتاین ، دانشمند افتخاری در موسسه شرکت های آمریکایی ، پیشنهادی یک طرح حتی جسورانه تر: یک قرعه کشی 10 میلیون دلاری که در آن هر بالغ واکسینه شده پس از رسیدن کشور به 70 درصد پوشش واکسن ، وارد آن می شود.

تحقیقات قبلی نشان داده است که انگیزه های مالی باعث می شود افراد سلامتی خود را تغییر دهند. بررسی یک مطالعه در سال 2019 نشان داد که پاداش های نقدی می تواند به انگیزه ترک سیگاری ها کمک کند. مطالعات دیگر نشان داده است که مشوق ها می توانند مشارکت در برنامه های سلامتی و تناسب اندام مورد حمایت کارفرمایان را ترغیب کنند و مردم را به خوردن میوه و سبزیجات ترغیب کنند.

در مورد COVID-19 ، به نظر می رسد این مدل حفظ شده باشد. به عنوان مثال ، در مطالعه اخیر دانشگاه کالیفرنیا ، لس آنجلس ، حدود یک سوم افراد واکسینه نشده گفتند که پرداخت نقدی احتمال دریافت COVID-19 را برای آنها بیشتر می کند. این بررسی نشان داد که به نظر می رسد دموکرات ها به خصوص از وعده پرداخت بسیار هیجان زده هستند ، در حالی که جمهوری خواهان با رعایت استانداردهای امنیتی آرام ، مانند توانایی مبدل شدن به لباسهای عمومی ، بیشتر وسوسه می شوند.

اوری گنزی ، اقتصاددان رفتاری در دانشگاه کالیفرنیا ، سان دیگو ، که انگیزه ها را مطالعه می کند ، هشدار می دهد که بسیاری از شرکت کنندگان در مطالعه دقیقاً پیش بینی نمی کنند که چگونه در دنیای واقعی به محرک پاسخ می دهند – اما برخی شواهد نشان می دهد که پرداخت های نقدی واکسیناسیون علیه COVID-19.

دکتر کلای مارش ، پادشاه COVID-19 ، می گوید که ویرجینیای غربی پس از اعلام برنامه جلب پس انداز ایالت ، موج علاقه به واکسیناسیون را دید. وی با بیان اینکه “ما مورد تشویق قرار گرفتیم که بسیاری از مردم علاقه مند به دریافت مشوق هستند” ، افزود: دولت ایالت در صورت موفقیت در ادامه دادن پاداش های دیگر باز است. با این حال ، عواقب پیش بینی نشده ای به دنبال داشت: سفارش و انتشار اوراق قرضه یک به یک آنقدر سنگین بود که ممکن است دولت مجبور شود به پرداخت مستقیم با ارزش معادل روی آورد.

این نیز یک پیشنهاد پیچیده است. گنیزی می گوید پرداخت های نقدی ممکن است ناخواسته (و در مورد واکسن COVID-19 به اشتباه) خطرناک بودن چیزی را نشان دهد. تصور کنید اگر محققان از شما خواستند در یک آزمایش پزشکی شرکت کنید و گفتند که آنها وعده های غذایی و مسافرت را در طول دوره مطالعه پوشش می دهند. حال تصور کنید که آنها مبلغ 100000 دلار پرداخت کرده اند. گنیزی می گوید ، این مقدار جامد احتمالاً زنگ هشدار بیشتری نسبت به پیشنهاد بازیابی هزینه ایجاد می کند. شما نمی خواهید مردم فکر کنند: “چرا آنها مجبورند برای این کار به من پول بدهند؟” این باید خطرناک باشد “.

گنیزی می گوید ، چیزی مانند آبجو رایگان یا جایزه از یک تجارت محلی ممکن است در ترویج واکسیناسیون علیه COVID-19 م moreثرتر باشد ، زیرا این سیگنال را نمی فرستد. بسیاری از افراد همچنین نسبت به مشاغل محلی نگرش مثبتی دارند که می تواند انگیزه بیشتری ایجاد کند. گنیزی می گوید: “حتی اگر دولت هزینه آن را بپردازد ، اگر آن را از رستوران تهیه كنید احساس بهتری خواهد داشت.”

فیگل-دینگ می گوید برای اینکه انگیزه ها واقعاً کار کنند ، آنها باید از یک امتیاز واحد فراتر روند. وی می گوید: “بهترین مشوق ها هنگامی است كه شما در صورت واكسن زدن ، جامعه ما را با مزایای كافی محاصره كنید و در غیر اینصورت به اندازه كافی حلقه خود را انجام دهید.”

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) قبلاً این کار را تا حدودی با راهنمایی های خود برای افراد کاملا واکسینه شده انجام داده است. CDC با بیان اینکه افراد واکسینه شده می توانند با خیال راحت به مسافرت بروند و بدون ماسک در فضای باز و در اجتماعات خصوصی راه بروند ، واکسیناسیون را با مواردی که مردم می خواهند برابر می داند. با توجه به مطالعه UCLA ، این می تواند کاملاً مثر باشد.

مسئله این است که این دستورالعمل ها تا حد زیادی غیرقابل اجرا هستند. فاگل-دینگ می گوید ، برای پیشرفت حتی بیشتر ، ایالات متحده به یک سیستم ملی (غیر از کارت های واکسن کاغذی به راحتی تقلبی) نیاز دارد که مشاغل خصوصی می توانند از آن برای آزمایش مصونیت مشتریان خود استفاده کنند. این کار به بارها ، رستوران ها و سایر موسسات اجازه می دهد فقط افراد واکسینه شده را بپذیرند ، همانطور که برخی از موسسات در هنگ کنگ این کار را انجام داده اند.

با این حال ، پیوند دادن آزادی ها با وضعیت واکسیناسیون بحث برانگیز است. گذرنامه های مصونیت ، که به افراد واکسینه شده یا واکسینه شده طبیعی اجازه می دهد سفر کنند ، در داخل خانه غذا بخورند و در رویدادها شرکت کنند ، در حال حاضر در کشورها ، از جمله اسرائیل مورد استفاده قرار می گیرند ، اما دارای موارد اخلاقی هستند.

از یک طرف ، مشخص نیست که افرادی که دلایل قانونی پزشکی برای عدم واکسیناسیون ندارند چگونه در ساختار ایمنی پاسپورت قرار می گیرند. برخی از کارشناسان همچنین استدلال می کنند که گذرنامه های مصونیت ممکن است اختلافاتی را در مکان هایی که واکسن COVID-19 هنوز در دسترس عموم نیست افزایش دهد و منجر به تبعیض غیرعمدی شود. “با تقسیم اعضای جامعه در سطوح مختلف خطر ابتلا به عفونت و سرایت ، یک برنامه صدور گواهینامه ایمنی می تواند منجر به رفتار نابرابر با افراد بر اساس ملاحظات اخلاقی نامناسب از قومیت ، مذهب ، وضعیت اقتصادی-اجتماعی یا موارد مشابه شود. ویژگی های افتراقی” ، گروهی از کارشناسان اخیراً نوشتند بولتن از سازمان بهداشت جهانی.

اما ممکن است رویکردهای ترکیبی مثر وجود داشته باشد. در ماه مارس نظر BMJ مقاله ، ناکیسا صادقی ، دانشجوی پزشکی و دکتر لیانا ون ، متخصص بهداشت عمومی ، فرصت هایی مانند معرفی کلاس های واکسینه شده به مشاغل خصوصی یا الزام افراد واکسینه شده به آزمایش COVID-19 را قبل از پرواز مطرح کردند (در حالی که به مسافران واکسینه شده اجازه می دهد تا آزمایش خود را انجام دهند). چنین سیاست هایی می تواند فشار اجتماعی کافی را ایجاد کند تا واکسیناسیون جذاب شود بدون اینکه افراد واکسینه نشده کاملاً از زندگی عمومی خارج شوند.

اگرچه بی اهمیت است ، اما پاداش های کم برای افراد واکسینه شده می تواند کمک کند. یک آبجو یا پیراشکی رایگان (یا مواد غذایی یا ماری جوانا یا پاپ کورن) شاید برای ترغیب فرد به واکسیناسیون کافی نباشد. اما ایجاد فرهنگی که در آن واکسیناسیون با فوایدی همراه باشد – البته غیر از این ، متوقف کردن شیوع ویروسی کشنده است که دنیا را بسته است – ممکن است برای انتقال سوزن به سطح جمعیت کافی باشد.



[ad_2]

منبع: electoronic-news.ir