اقتصاد همه گیر کابوس جو بایدن وراثت دارد


دبلیوپس از ورود رئیس جمهور منتخب جو بایدن به کاخ سفید در ژانویه ، وی دو بحران ناگسستنی را به ارث می برد: وخیم شدن بیماری همه گیر COVID-19 و رکود اقتصادی گسترده. از آنجایی که موارد ویروس کرونا در ایالات متحده به بالاترین سطح رسیده است ، وی مسئولیت محافظت از آمریکایی ها را بر عهده خواهد داشت زیرا اقتصاد شکننده را از طریق بهبودی هدایت می کند.

این یک سفارش عالی – و تا حدودی متناقض است. اقتصاد کاملاً باز قطعاً به گسترش وسیع تری از ویروس ها منجر شده و احتمالاً منجر به مرگ و میر بیشتری خواهد شد ، در حالی که یک اقتصاد بسته ممکن است حاوی ویروس باشد ، اما مشکلات مالی بیشتری نیز به دنبال خواهد داشت. و هرچه زمان سرد شود و افراد کمتری بخواهند ناهار بخورند ، بنوشند یا در غیر این صورت اوقات خود را بگذرانند ، یافتن ترکیب مناسب سیاست هایی که هم گسترش سلاح های هسته ای را محدود کنند و هم تجارت را حفظ کنند (و کارمندان) در سطح.

بایدن قبلاً رویکرد عملی تری نسبت به دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا در مورد همه گیری نشان داده است. رئیس جمهور تازه انتخاب شده در خط اول کار خود ، پس از اعلام برنده ، یک هیئت مشاوره COVID-19 ایجاد کرد تا تفکر و همکاری وی با مقامات بهداشتی ایالتی و محلی را راهنمایی کند. این گروه ، می گوید تیم انتقال بایدن ، استراتژی های بهداشت عمومی مبتنی بر اطلاعات علمی را برای “بازگشایی مدارس و مشاغل ما با ایمنی و موثر” ، از جمله اهداف دیگر ، توسعه خواهد داد.

هنوز هم ، کار در دست کم دشوار خواهد بود. پنج رتبه بعدی نشان می دهد که بایدن و معاون تازه انتخاب شده وی ، کمالا هریس ، هنگام آماده شدن برای سوگند با آن مخالفت می کنند.

1. آمریکایی ها در مورد بهترین اقدام توافق ندارند

ویروس کرونا تقریباً در همه کشورهای جهان تأثیر گذاشته است. در نتیجه ، امسال بسیاری دچار ضربه اقتصادی شده اند. با این حال ، در حالی که شهروندان سایر کشورها معمولاً در مورد چگونگی حرکت به جلو توافق دارند ، آمریکایی ها دارای یک شکاف ایدئولوژیک گسترده ای هستند ، که می تواند کار بایدن را بسیار دشوارتر کند ، زیرا روسای جمهور اغلب از حمایت عمومی برای کمک به آنها برای پیشبرد استفاده می کنند. برنامه های آنها در پیش است.

یک نظرسنجی Pew که در تابستان انجام شد نشان داد که در میان شهروندان کشورهای پیشرفته اقتصادی که برای مهار ویروس تلاش می کنند ، آمریکایی ها در ارزیابی واکنش دولت خود به ویروس و اقتصاد بیشترین قطب را در خطوط حزب دارند. علاوه بر این ، نظرسنجی دیگری در ماه اکتبر پیو نشان داد که تنها 24 درصد از طرفداران ترامپ می گویند شیوع ویروس کرونا برای رای آنها بسیار مهم است ، در حالی که 82 درصد طرفداران بایدن. برعکس ، 84٪ از طرفداران ترامپ گفتند که اقتصاد بسیار مهم است ، در حالی که 66٪ از طرفداران بایدن.

بایدن متعهد به پیروی از توصیه های مشاوران بهداشت عمومی است ، حتی اگر آنها توصیه می کنند تجارت خود را پایان دهند. حامیان بایدن ممکن است این رویکرد را تحسین کنند ، اما متقاعد کردن سایر کشورها در راه درست چالش برانگیز است – به ویژه با وفادارترین وفاداران ترامپ ، که بسیاری از آنها حتی اقدامات اساسی پیشگیرانه مانند ماسک را نیز کنار گذاشته اند.

2. قانونگذاران نیز اختلاف نظر دارند

روز انتخابات به اکثریت باریکتر دموکرات ها در مجلس نمایندگان منجر شد ، در حالی که دو انتخابات دور دوم در 5 ژانویه در جورجیا مشخص خواهد کرد که آیا سنا از نزدیک تحت کنترل جمهوری خواه باقی خواهد ماند یا در وسط تقسیم خواهد شد ، در صورت لزوم هریس رأی می دهد.

در هر صورت ، اوضاع کنگره مانع اصلی برنامه بایدن است ، ابی وسولیس از TIME می نویسد. همانطور که وی متذکر شد ، رئیس جمهور منتخب فقط از طریق یک کنگره بدون دسترسی به شبکه می تواند بخشهایی از برنامه های گسترده خود را – شامل همه موارد از مراقبت از کودکان تا زیرساخت ها تا تغییرات آب و هوایی – تهیه کند.

در مورد جبهه ویروس کرونا ، بایدن از برنامه های کمک فدرال – از جمله وام مشاغل کوچک ، پرداخت مستقیم به خانواده های کارگر و بخشش وام دانشجویی – خواست تا به عنوان یک پل مالی عمل کند تا زمانی که ویروس کنترل شود. همچنین استفاده از دهها هزار نشانگر تماس COVID-19 به عنوان وسیله ای برای محدود کردن شیوع ویروس ها و کاهش وزن در مقابل بیکاری زیاد پیشنهاد شده است.

برنامه های کمک فدرال برای بایدن چیز جدیدی نیست ، که به عنوان معاون باراک اوباما در اوج رکود بزرگ به تأمین بسته محرک 787 میلیارد دلاری از طریق کنگره در سال 2009 کمک کرد. اما سپس او از اکثریت قابل توجه دموکرات و در هر دو اتاق ، که اجرای اهداف دولت اوباما را در عمل تسهیل می کند.

3. بحران بیکاری از آنچه به نظر می رسد بدتر است

طبق آمار اداره کار ، نرخ بیکاری کلی در ایالات متحده در حال حاضر 6.9٪ است که اگرچه در ماه آوریل از 14.7٪ بهتر است ، اما با این وجود 10 میلیون شغل قبل از همه گیری در وزارت کشور باقی مانده است. (BLS) 6 نوامبر. اقتصاددانان گفتند که مشاغلی که تاکنون بازنگشته اند سخت ترین کار برای بازگشت است ، تا حدی به این دلیل که در صنایعی که بیشتر تحت تأثیر اقدامات کنترل ویروس قرار دارند مانند تفریح ​​، مسافرت و مهمان نوازی متمرکز هستند.

رشد اشتغال در دوره ترامپ ممکن است در دوره بایدن با همان سرعت ادامه پیدا نکند ، زیرا اصلاح بیکاری طولانی مدت ، به ویژه در بازار کار ضعیف ، دشوارتر است. طبق تجزیه و تحلیل اداره فدرال رزرو ایالات متحده از روند بیکاری در دوران رکود بزرگ ، افرادی که برای شش ماه یا بیشتر بیکار هستند تقریباً دو برابر بیشتر از یافتن کار شغل خود را ترک می کنند. بعلاوه ، هرچه فرد بیکار باشد ، خرید مشتری کمتری انجام می دهد و این باعث کند شدن رشد اقتصادی می شود.

داده های نگران کننده برای BLS نشان می دهد که بیکاری طولانی مدت به عنوان سهمی از کل بیکاری به سرعت در حال رشد است. در ماه اکتبر ، 3.6 میلیون نفر از 11 میلیون بیکار آمریکایی – یا از هر سه نفر – برای شش ماه یا بیشتر بیکار بودند. این نسبت از اواسط سال 2014 که بایدن معاون رئیس جمهور بود مشاهده نشده است و نرخ بیکاری مانند امروز به 6٪ رسیده است.

بحران مداوم بیکاری ، اقتصاددانان را وادار کرده است تا نسبت به زمان بازگشت کشور به سطح قبل از همه گیری ، بدبین شوند. اقتصاددانان اقتصادی و دانشگاهی که در آوریل توسط وال استریت ژورنال نظرسنجی شد ، پیش بینی می كنند كه بازار كار تا سال 2022 بهبود خواهد یافت. اما در یك بررسی مجدد در اكتبر ، 55٪ پیش بینی بهبودی خود را تا سال 2023 یا بعد توسعه دادند.

4. بایدن بدون مقابله با نژادپرستی سیستمی نمی تواند ویروس کرونا یا اقتصاد را اصلاح کند

سال 2020 ، جنگ مداوم این کشور علیه نژادپرستی را به منصه ظهور رساند ، زیرا خشونت پلیس و سایر انواع خشونت علیه سیاه پوستان منجر به تظاهرات ملی توسط زندگی زندگی سیاه (BLM) می شود. اما نژادپرستی سیستمی فقط در فیلم های ویروسی وحشتناک ظاهر نمی شود – همچنین به همان اندازه COVID-19 واضح است که جوامع سیاه پوستان را ویران کرده است.

نژادپرستی سیستمی دستیابی به ثروت ، دسترسی به مراقبت های بهداشتی و رفاه کلی جوامع سفیدپوست را برای جوامع سیاهپوست دشوار می کند. در نتیجه ، سیاه پوستان در ایالات متحده بیشتر در معرض آسیب ویروس و همچنین اختلالات اقتصادی ناشی از آن هستند. نسبت نامتناسب سیاه پوستان آمریکایی به شدت به ویروس آلوده شده اند. آنها به احتمال زیاد جایگاه کارگران با حقوق کمتری را در معرض دید عموم قرار می دهند ، که آنها را در معرض خطر بیشتری قرار می گیرد. و در صورت از بین رفتن شغلشان کمتر پس انداز انباشته برای پرداخت صورتحساب خود دارند. پرداختن به اثرات بهداشتی و اقتصادی یک بیماری همه گیر مستلزم تصدیق این حقایق و اقدام مناسب است.

5. ما هنوز از این موضوع خارج نشده ایم

در تاریخ 9 نوامبر ، شرکت دارویی Pfizer نتایج امیدوار کننده ای را از آزمایشات مربوط به اثر بخشی واکسن اعلام کرد. شرکت های دیگر نیز در مراحل پایانی مورد آزمایش قرار می گیرند. در حالی که سرمایه گذاران پیش بینی کرده بودند که واکسن تعداد موارد را سرکوب می کند و بنابراین بهبود اقتصادی را تسریع می کند ، بورس اوراق بهادار را افزایش داد.

اما این امر بلافاصله اتفاق نخواهد افتاد ، حتی اگر واکسن از نظر بیولوژیکی بسیار مثر باشد. استراتژی های بهداشت عمومی در طول زمان مورد نیاز برای تولید ، توزیع و استفاده گسترده از واکسن ، حیاتی خواهند بود. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده ، که قصد دارد بازار را با استفاده از جمعیت پرخطر آغاز کند ، انتظار دارد که در ابتدا دوزهای محدودی وجود داشته باشد. اگر گسترش به همان سرعتی که پرزیدنت ترامپ می گوید اتفاق بیفتد ، واکسیناسیون گسترده باید کل دوره اول بایدن باشد.

مانع دیگر: برای کار کردن واکسن ، مردم واقعاً باید آن را تزریق کنند ، اما تحقیقات نشان می دهد بسیاری از آمریکایی ها در آن حضور ندارند. نمودار زیر که از STAT و نظرسنجی هریس اقتباس شده است ، نشان می دهد که فقط 58٪ از آمریکایی های مورد بررسی در ماه اکتبر قصد دارند واکسن را به محض دسترسی واکسن دریافت کنند – از 69٪ در ماه اوت. این تردید در سیاه پوستان آمریکایی حتی بیشتر است ، فقط 43٪ اظهار داشتند که قصد واکسیناسیون فوری را دارند

دشوار است بگوید که بایدن در تعادل اقدامات بهداشت عمومی با پیامدهای اقتصادی مهار ویروس ها م beثر است. کشورهای دیگر نشان داده اند که چنین تعادلی امکان پذیر است – به عنوان مثال آلمان ، کره جنوبی و ژاپن سرانه کمتر و خسارات اقتصادی کمتری نسبت به ایالات متحده تجربه کرده اند ، که با کاهش تولید ناخالص داخلی از پایان اندازه گیری می شود. برای سال 2019

اما این مقایسه ای بین سیب و سیب نیست. کشورهای دیگر از اجماع قویتر در بین شهروندان در مورد بهترین راه پیش رو بهره مند می شوند. علاوه بر این ، برخی از آنها دارای شبکه های ایمنی اجتماعی هستند که تأثیر اخلال در اقتصاد را کاهش می دهد. و همه کشورها عارضه اضافی نژادپرستی عمیق ندارند ، که بطور نامتناسبی جوامع اقلیت در ایالات متحده را تحت تأثیر قرار داده است.

با این حال ، بایدن معتقد بود که دولت باید کارهای بهتری انجام دهد و او با وعده یافتن راه میانه تبلیغات انتخاباتی را آغاز کرد. در آخرین بحث انتخاباتی ، وی اظهار داشت که اهداف بهداشتی و اقتصادی لزوماً در رقابت نیستند – اگر ملت سالم باشد ، اقتصاد نیز چنین خواهد بود. اکنون چالش وی این ایده را به سمت سیاستگذاری م guideثر هدایت می کند. با توجه به اینکه ایالت ها ، نه دولت ملی ، بیشترین قدرت را در صدور و اجرای قوانین بهداشت عمومی دارند ، انتظار می رود این کار با کار با – یا در برخی موارد ، شاید حتی تحت فشار قرار دادن – فرمانداران کشور آغاز شود. به پیروی از رهبر خود

با ما تماس بگیرید به نامه ها@time.com.


منبع: electoronic-news.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Comment
Name*
Mail*
Website*