[ad_1]

آبه عنوان بخشی از تلاش خود برای واکسیناسیون علیه COVID-19 ، هفته گذشته ویرجینیا تیمی متشکل از 12 نفر را برای یک کار پیش پا افتاده اما پیش پا افتاده اما حیاتی جمع کرد: ورود اطلاعات. کارگران در بسیاری از سایت های واکسیناسیون کشور ، به ویژه در مناطق دور افتاده با اتصال اینترنت محدود ، قادر به وارد کردن اطلاعات مربوط به افرادی که تلقیح شده اند در پایگاه داده ایالت نیستند. وظیفه تیم جدید کمک به حل مشکل است ، که باعث ایجاد شکاف در درک مقامات بهداشت عمومی از اینکه چه کسی مورد اصابت گلوله قرار گرفته است – و چه کسی نشده است. دکتر دنی آولا ، مدیر اقدامات واکسیناسیون در ویرجینیا ، گفت: “ما باید کیفیت داده ها و مشکل را با دقت داده ها اصلاح کنیم.”

چنین مشکلاتی فقط به ویرجینیا محدود نمی شود. در سطح ملی ، گسترش واکسیناسیون در ایالات متحده تحت تأثیر شکافهای داده ای است که تهدید می کند مسئولیت پاسخگویی رهبران نسبت به اهداف خود را دشوارتر می کند ، اینکه اگر و چه زمانی به هدف طولانی مدت مصونیت گله می رسیم ، پنهان بماند و مردم را تضعیف کند اعتماد به نفس در تمام مراحل واکسیناسیون. “مردم حق دارند بدانند” آیا ما کار خوبی انجام می دهیم یا خیر؟ ” “، Avula می گوید. “هرچه افراد بیشتر بدانند ، جبران کمتری را انجام می دهند و بنابراین ترس و اضطراب در جامعه کاهش خواهد یافت.” علاوه بر این ، عدم وجود اطلاعات کافی واکسیناسیون می تواند تلاش برای اطمینان از برابری نژادی و قومی در این روند را تضعیف کند ، اختلافات ناشی از همه گیری.

در حالی که برخی از کشورها عملکرد بهتری نسبت به سایر کشورها دارند ، بسیاری از آنها هنوز اطلاعات اساسی مانند تجزیه و تحلیل جمعیتی در مورد افرادی که واکسینه شده اند و این واکسیناسیون ها در کجا اتفاق افتاده است را منتشر نمی کنند. به عنوان مثال ، آیووا و مینه سوتا در داده های واکسیناسیون منتشر شده شامل شکست نژادی نیستند ، در حالی که میسوری و کانکتیکات از جمله کشورهایی هستند که به هیچ وجه اطلاعات واکسیناسیون در زمان واقعی را منتشر نمی کنند. سخنگوی اداره بهداشت عمومی آیووا گفت این ایالت “در حال کار بر روی سازوکار گزارشگری قابل اطمینان تر است و امیدوار است که این هفته آنلاین باشد.” کانکتیکات اطلاعات واکسیناسیون را ردیابی می کند و زایمان را بر اساس آن داده تنظیم می کند. سرویس های بهداشتی مینه سوتا و میسوری به درخواست های اظهار نظر پاسخ ندادند. اما دکتر هوارد کی. کخ ، استاد بهداشت عمومی هاروارد که به عنوان دستیار وزیر بهداشت در دولت اوباما خدمت می کرد ، می گوید: “ما زیرساخت ملی داده های بهداشت عمومی به موقع و هماهنگ برای پیگیری چگونگی ادامه واکسیناسیون نداریم. “

نگاهی به گذشته فقط چند ماه خطرات این شکاف داده ها را نشان می دهد. هنگامی که آزمایش انبوه COVID-19 در بهار گذشته در ایالات متحده آغاز شد ، بسیاری از کشورها نتایج نژاد و قومیت را به آرامی ذبح کردند ، و تلفات نامتناسبی را که پاندمی متحمل می شود – و همچنان ادامه دارد – بر روی جوامع سیاه ، قهوه ای و سایر مناطق محروم پوشش می دهد. امیلی زیلا ، یکی از اعضای ارشد مرکز ایالتی حمایت از داده های دسترسی بهداشتی در دانشگاه مینه سوتا ، گفت: “تأثیرات آن زمان و اکنون فکر می کنم برای پرواز کور یکسان است.” وی افزود: “ما امیدواریم كه این واكسن ما را از بیماری همه گیر خارج كند و در صورت عدم دریافت واكسن به این مناطق پرخطر ، جمعیتی در آنجا باقی می مانند كه آنها همچنان در معرض خطر قرار خواهند گرفت و متحمل فشارهای سنگین می شوند.” “

مشکلات موجود در شکافهای جمعیتی از هم اکنون در برخی کشورها مشهود است هستند انتشار داده های مناسب به عنوان مثال ، داشبورد COVID-19 ویرجینیا تفاوت زیادی در توزیع واکسن بین گروه های نژادی نشان می دهد ، اما داده ها ناقص هستند. بیش از نیمی از 600000 دوز تجویز شده توسط ویرجینیا از 28 ژانویه هیچ داده ای در مورد نژاد یا قومیت وجود ندارد. پنسیلوانیا و فلوریدا به ترتیب در حدود 200000 نفر از 630،000 و 1،490،000 نفرشان از نظر نژاد یا قومیت اطلاعات ندارند. در دلاور ، هیچ اطلاعاتی در مورد نژاد یا قومیت در ارتباط با حدود یک سوم دوزهای واکسن تجویز شده در کل ، برابر با بیش از 26000 عکس وجود ندارد.

درک بهتر این که چه کسی واکسینه شده و چه کسی نیست ، برای مقامات بهداشت عمومی حیاتی است ، که به اطلاعات بیشتری نیاز دارند تا تصمیم بگیرند مقدار محدودی از دوزهای دریافتی از دولت فدرال را از کجا ارسال کنند. داده های بیشتر و بهتر می تواند موانع دیگری را که می تواند انتشار عادلانه را مختل کند ، نشان دهد. به عنوان مثال ، مهاجران فاقد اسناد و مدارک در طی یک بیماری همه گیر با افزایش خطرات روبرو می شوند ، بخش عمده ای از مشاغل اصلی را اشغال می کنند و احتمالاً با موانع اضافی واکسیناسیون مانند موانع زبان روبرو هستند. “یک تلاش گسترده برای واکسیناسیون ، وقتی تعداد زیادی از مجریان قانون کنترل قاچاق را در اختیار داشته باشید ، آیا این امر برای جامعه فاقد اسناد ما بی لطف خواهد بود؟” پاسخ احتمالاً مثبت است. ” “ما باید رویکرد خود را برای چنین مواردی تنظیم کنیم و واقعاً مراقب تجربیات جوامع حاشیه ای خود باشیم.”

انجام هرگونه واکسیناسیون در این مرحله خبر خوبی است ، اما اگر گروه های خاصی را از دست بدهیم ، ایمنی بیشتر نسبت به یک گله دسته جمعی بیشتر طول می کشد – یا جایی که افراد کافی واکسینه می شوند و گسترش ویروس به شدت محدود می شود. بروک نیکولز ، اقتصاددان بهداشت و مدلساز ریاضی بیماری های عفونی در دانشگاه بوستون ، نوشت: “اگر ما جوامعی داشته باشیم که توسط فعالیت های واکسیناسیون از دست رفته اند یا در سطح پایین واکسینه شده اند ، ویروس همچنان می تواند در آن جوامع گردش کند.” “اگر پوشش واکسن بسیار ناهموار باشد (یا در بعضی از محله ها بسیار زیاد متمرکز باشد و در بعضی دیگر کم باشد) ، برای دستیابی به مصونیت واقعی گله ، به واکسن های بیشتری احتیاج است.” بازگشایی امکانات خاص ، مانند مدارس. وی گفت: “من نگرانم كه داده هایی كه الان وجود دارد نتوانند به این س questionsالات پاسخ دهند.”

به نظر می رسد منابع اصلی ترین چالش برای کشورهایی است که سعی در جمع آوری و انتشار اطلاعات بهتر واکسیناسیون دارند. ایجاد چنین سیستم هایی فرایند پرمشغله و پرمشغله ای است که در حالی که با همه گیری یک نسل تولید می شوند ، برای بخشهای بهداشت عمومی که با بودجه و نیروی انسانی ناکافی روبرو هستند کار آسانی نیست. مسائل مربوط به حریم خصوصی نیز به این دلیل بوجود می آیند که برخی از گیرندگان واکسن از به اشتراک گذاشتن نژاد یا قومیت خود ناراحت هستند ، این کار زشتی است که اغلب با توجه به سابقه تبعیض توجیه می شود.

به طور غیرمنتظره ، ممکن است مشکلات جدیدی در این راه بوجود آید – به عنوان مثال ، در ویرجینیا ، 58000 پرونده واکسیناسیون مراقبت های بهداشتی اخیراً وارد یک سیستم اشتباه شده اند ، و از بروز آنها در بیلبورد ایالت جلوگیری می کند. مهندسان نرم افزار دولتی در حال کار بر روی تعمیرات هستند.

یک پاسخ احتمالی به این بحران داده ها: کمک بیشتر از طرف دولت فدرال. در حالی که شناخته شده است دولت ترامپ داده های کلیدی همه گیر را نادیده می گیرد یا مبهم می داند ، رئیس جمهور جو بایدن رویکرد دیگری را در پیش گرفته است. در طی اولین شغل تمام وقت خود ، بایدن یک دستورالعمل اجرایی با هدف بهبود جمع آوری و به اشتراک گذاری داده های بیماری فدرال صادر کرد و نشان داد که تیم او بیشتر تلاش خود را بر اساس تعداد انجام می دهد.

اما اجرای برنامه های بایدن زمان بر است. در همین حال ، کشورها نمی توانند در هنگام اختراع جمع آوری داده ها ، به سادگی اجرای آنها را متوقف کنند – در عوض آنها باید خود را با حرکت وفق دهند. به عنوان مثال رهبران ویرجینیا در تلاشند تا اطمینان حاصل کنند که داده های بیشتری از جمله دستور اجرای بالقوه جمع آوری می شود. کوچ می گوید: “این س questionsالات برای خیلی ها خیلی آرام به نظر می رسد و خیلی جالب نیست.” “اما این یک کار کاملاً نجات دهنده است و بسیار مهم است که ارتباطات عمومی نشان دهد که ما در حال پیشرفت هستیم.”

بنویسید برای Alejandro de la Garza در alejandro.delagarza@time.com.

[ad_2]

منبع: electoronic-news.ir