[ad_1]

آزمایشگاه های جول رسیده است توافقنامه 40 میلیون دلاری این هفته با دادستان کل کارولینای شمالی ، جاش استین ، موافقت کرد که فروش و بازاریابی را محدود کند تا استفاده از سیگارهای سنگین الکترونیکی خردسال

حل و فصل همچنین بخشی از “تلاش مستمر برای سخنگوی ژول گفت: “شرکت و روابط آن با سهامداران ما را مجدداً راه اندازی کنید” و “از طریق عمل اعتماد را جلب کنید”. به عبارت دیگر: ژول تلاش می کند شهرت خود را به شرکتی که تغذیه می کند ، بیندازد همه گیری جوانان، و حاضر است 40 میلیون دلار برای این كار پرداخت كند.
[time-brightcove not-tgx=”true”]

اما آیا خیلی دیر است؟

دکتر روبرت جکلر ، محقق بازاریابی دخانیات در دانشگاه استنفورد که قرار بود پیش از توافق کارولینای شمالی ، شاهد خبره ایالتی باشد ، “ژول” یک نام تجاری و سبک پایدار ایجاد کرد. او می گوید: “مهم نیست که یول چه کاری انجام داده است – و در زمینه خشک کردن توجه نظارتی و نظارت عمومی اقدامات زیادی انجام شده است”.

Juul به عنوان جایگزین سیگار برای افراد سیگاری بزرگسال طراحی شده است. سیگارهای الکترونیکی نیکوتین تأمین می کنند ، اما به طور کلی خطر کمتری نسبت به سیگارهای سنتی در نظر گرفته می شود ، و آنها را به ابزاری بالقوه مفید برای بزرگسالانی تبدیل می کند که سعی در ترک سیگار دارند. اما هنگامی که جول پرواز کرد ، حدود سال 2017 ، او با یک جمعیت دیگر محبوب شد: نوجوانان. تا سال 2019، 5/27 درصد دانش آموزان دبیرستانی در ایالات متحده در 30 روز گذشته تبخیر شده اند. بسیاری از کارشناسان Juul را به تجهیزات ظریف ، فنی و طعم های جذاب مانند انبه متهم کرده اند.

استین – و بسیاری دیگر – ادعا می کنند که بازاریابی این شرکت متوجه نوجوانان است ، ادعایی که جول بارها آن را رد کرده است. از جمله دیگر ادعاها ، شکایت استین اشاره کرد که ژول در سال 2015 با یک تبلیغات تبلیغاتی رنگارنگ و روشن آغاز به کار کرد که بسیاری آن را با بازاریابی سیگار جوانان مقایسه می کنند. با تأثیرگذاران کار کرد و نمونه های رایگان را در مهمانی های مدرن ارائه داد. وی همچنین ادعا می کند که ژول میزان نیکوتین موجود در غلاف های خود را کم می کند ، که باعث می شود برخی از کاربران به طور تصادفی معتاد شوند.

در پی انتقاد شدید نمایندگان قانونگذار ، نهادهای نظارتی و گروه های بهداشتی ، فعالیت های جول در سال های اخیر محدودتر شده است. از سال 2018 تا 2019 ، او طعم های معروف مانند انبه و نعناع را متوقف کرد ، صفحات خود را در رسانه های اجتماعی آمریکایی بست و بیشتر تبلیغات را متوقف کرد. او همچنین در تلاش برای آشکار ساختن فرهنگ دره سیلیکون “حرکت سریع و شکستن چیزها” ، اقدامات جدید تأیید سن را معرفی کرد و مقر خود را از سانفرانسیسکو به واشنگتن دی سی منتقل کرد. کریس علییری ، بنیانگذار شرکت روابط عمومی Mulberry & Astor ، مستقر در نیویورک ، که قبلاً با طرح “حقیقت حقیقت” علیه سیگار کار می کرد ، می گوید اکنون وب سایت شرکتی Juul “مانند یک وب سایت AARP” با تصاویر از مشتریان قدیمی به نظر می رسد.

در حالی که جول هنوز نیمی از بازار سیگار الکترونیکی را کنترل می کند ، شرکت دخانیات Altria – که 12.8 میلیارد دلار برای 35٪ سهام ژول در سال 2018 پرداخت کرده است – امتیاز را پایین بیاورید از سهام خود به حدود 1.5 میلیارد دلار. کمیسیون تجارت فدرال ادعا می کند که این سرمایه گذاری ها قانون ضد انحصاری را نقض کرده و در حال حاضر در تلاش برای لغو آن است.

شهرک کارولینای شمالی برخی از سیاست هایی را که ژول داوطلبانه تحت فشار نهادهای نظارتی اتخاذ کرده است ، نظیر تبلیغ نکردن در شبکه های اجتماعی یا نزدیک مدارس ، رمزگذاری می کند. بر اساس این توافق نامه – که توسط آن یول عمل اشتباهی را قبول نکرد – طبق قوانین اخیر که حداقل سن خرید دخانیات را از 18 به 21 سال افزایش داد ، یول همچنین از قرار دادن کسی در بازار در ایالت زیر 21 سال منع شد. . محصولات خود را در پشت پیشخوان در خرده فروشان کارولینای شمالی می فروشد که شناسه خریداران را اسکن می کنند و برای آزمایش این روش ها به خریداران رمز و راز پرداخت می کنند. این 40 میلیون دلار کمک مالی به برنامه های جلوگیری و انقراض و همچنین تحقیق در مورد سیگارهای الکترونیکی می کند.

علییری گفت ، این یک معامله برای یک شرکت ثروتمند مانند ژول است. علییری گفت: “روز خوبی برای آنها نبود.” “این همه بخشی از تجارت است. اکنون آنها فکر می کنند که می توانند با این کار ورق را برگردانند ، “ظاهراً مسئولیت اقدامات خود را به عهده می گیرند.

اینکه آیا آنها واقعاً می توانند داستان دیگری است. علیری گفت ، اشتباهات اولیه جول ، محبوبیت نوجوانی و رابطه او با بیگ توباکو می تواند برخورد با یک شرکت مسئول را دشوار کند. .او می گوید “uul” از نظر تاکتیک های بازاریابی بسیار سنگین عمل می کرد ، اما همچنین هزینه “دستاوردها و اشتباهات و شیوه های تجاری شرکت های دخانیات در طول سال ها” را پرداخت کرد.

شرکت های سنتی دخانیات به دلیل بازاریابی برای جوانان مورد انتقاد شدید قرار گرفته اند. در شهرکی از سال 1990 ، معروف به توافق نامه اصلی تسویه حساب، بزرگترین شرکت های دخانیات این کشور توافق کرده اند که پس از کم اهمیت کردن خطرات سلامتی و اعتیاد آور بودن سیگار ، میلیاردها دلار به ایالات متحده پرداخت کنند. آنها همچنین توافق کردند که از بازاریابی نوجوانان جلوگیری کنند. تا سال 2020، کمتر از 5٪ دانش آموزان دبیرستان آمریکایی گفتند که آنها مرتباً سیگار می کشند در مقایسه با 5/28 درصد در سال 1999، سال پس از توافق نامه اصلی حل و فصل.

انعکاس این معامله در روستای یول وجود دارد که ممکن است اولین معامله باشد. ایالات ، از جمله ماساچوست ، نیویورک ، کالیفرنیا و هاوایی ، جولز و گروهی از آنها را نیز امتحان کرده اند 39 دادستان ایالتی تحقیق در مورد شیوه های بازاریابی شرکت را در سال 2020 آغاز کرد. صدها شکایت از مشتریان و مناطق مدرسه نیز در برابر قاضی در کالیفرنیا ادغام شد. آزمایش ها قرار است در سال 2022 آغاز شود.

اما بزرگترین آزمون جول می تواند در خارج از دادگاه رخ دهد. در حال حاضر سازمان غذا و داروی ایالات متحده در حال بررسی برنامه های ارسالی از طرف Juul و سایر تولیدکنندگان سیگار الکترونیکی برای ماندن در بازار است و انتظار می رود تا ماه سپتامبر تصمیم گیری شود. اگر جول نتواند اثبات کند که این یک سود خالص برای سلامت عمومی است – که مزایای آن برای افراد سیگاری بزرگسال بیشتر از مشکلاتی مانند اعتیاد نوجوانان و استفاده تفریحی است – می تواند به طور کامل از بازار ایالات متحده حذف شود.

پس از آن ، البته ، یک تست افکار عمومی وجود دارد. درآمد این شرکت در سال 2020 به طرز چشمگیری کاهش یافت ، که به دلیل ترکیبی از نظارت عمومی ، تعلیق محصولات با طعم ، بیماری همه گیر ویروس کرونا و پس از شیوع چشمگیر بیماری ریوی ناشی از بخار (که در نهایت به THC مربوط بود ، نه به نیکوتین). . درآمد آن در سه ماهه سوم سال 2020 حدود 360 میلیون دلار بود ، در حالی که در سه ماهه دوم سال 2019 745 میلیون دلار بود. به طور کلی ، علیری می گوید ، مصرف کنندگان “زود عصبانی می شوند و به سرعت فراموش می شوند.” علییری گفت ، هنگامی که از او خواسته شد به فکر شرکت دیگری باشد که تصویر صخره ای را که یول در حال تلاش است اصلاح کرده است ، فوراً به ذهن خطور نمی کند.

[ad_2]

منبع: electoronic-news.ir