[ad_1]

در اینجا در ایالات متحده ، تصویر واکسیناسیون علیه COVID-19 به مراتب گلگون تر از حتی چند هفته پیش است. طبق ردیابی واکسن TIME ، تقریباً از هر پنج آمریکایی حداقل یک دوز دریافت کرده است ، اجازه تیراندازی به جانسون و جانسون واکسن سوم را در میدان نبرد بهداشت عمومی حمل می کند ، و جو بایدن رئیس جمهور اخیراً برنامه واکسیناسیون خود را افزایش داده و در تاریخ 2 مارس گفت: ایالات متحده دوزهای کافی برای پوشش تمام بزرگسالان آمریکایی را تا پایان ماه مه خواهد داشت.

با این حال ، شما هر زمان را در یکی از بسیاری از گروه های موقت در فیس بوک می گذرانید ، جایی که داوطلبان به گیرندگان واکسن واجد شرایط برای قرار ملاقات کمک می کنند و مشخص می شود که گرفتن عکس برای بسیاری از افراد همچنان یک چالش است – به ویژه افرادی که تجربه فنی کمتری دارند متصل است یا فقط کمتر قادر است ساعتها در وب سایتهای تازه و تازه به جستجوی شیار بپردازد. در عین حال ، عدم وجود یک مشکل برای ارائه دهندگان واکسن است: اگر کسی یک قرار ملاقات با واکسن را رزرو کند اما در آن حضور پیدا نکند – شاید به این دلیل است که چندین قرار ملاقات را رزرو کرده است و فراموش نکرده است که موارد اضافی خود را لغو کند – یک دوز می تواند هدر رود (همانطور که در تمام دوزهای ویال باید در مدت زمان مشخصی پس از پنچر شدن ویال تجویز شود) یا حداقل باید به کسی داده شود که هنوز شرایط لازم را ندارد.

دکتر B ، یک لیست پشتیبان از واکسن های آنلاین است که بی سر و صدا از ژانویه راه اندازی شده است ، هدف آن کمک به حل هر دو مشکل است. کاربران نام ، اطلاعات تماس و سایر جزئیات مربوط به اولویت بندی واکسیناسیون را مانند شغل و عوامل خطرساز پزشکی وارد می کنند. اگر یک ارائه دهنده واکسن با مشارکت دکتر B دوز اضافی داشته باشد ، این سیستم عامل بر اساس تعیین اولویت های تعیین شده توسط کشور یا حوزه قضایی دیگر ، برای کاربران اطراف پیام متنی ارسال می کند. مصرف کنندگان پس از مدت زمان محدودی می توانند این دوز را درخواست کنند و برای شلیک خود به تأمین کننده برسند.

بنیانگذار دکتر می گوید: “ما فکر کردیم که باید یک سیستم آماده به کار ملی وجود داشته باشد که هر ارائه دهنده واکسن دارای دوز بیش از حد ، تعداد واکسن های موجود را مشخص کند و بلافاصله بر اساس معیارهای اولویت دولت محلی با اولویت مناسب به مردم منتقل می شود.” B Cyrus Masumi ، مدیر عامل فناوری و سرمایه گذار ، که بیشتر به عنوان بنیانگذار و مدیرعامل سابق سایت رزرو قرارهای پزشکی Zocdoc شناخته می شود. ماسومی می گوید که دکتر B خود تأمین مالی می شود که هم برای دریافت کنندگان واکسن و هم برای تأمین کنندگان رایگان است.

در حال حاضر ، تقاضای پیشنهادهای دکتر B به وضوح بیش از میزان عرضه است. بیش از نیم میلیون نفر برای این سرویس ثبت نام کرده اند ، اما در حال حاضر فقط دو خلبان در این هواپیما حضور دارند: یکی در نیویورک و دیگری در آرکانزاس. با این حال ، معصومی می گوید بیش از 200 تامین کننده دیگر در 30 کشور جهان ابراز علاقه کرده اند. معصومی می گوید: “آنها همه جا هستند – از داروخانه های فردی در مناطق روستایی گرفته تا پناهگاه های بی خانمان ها ، مراکز درمانی دانشگاهی ، همانطور که شما می گویید – این مجموعه ای کاملاً نماینده از کسانی است که در واقع واکسن می زنند” ، اگرچه از گفتن تعداد افراد خودداری کرد تاکنون توسط دکتر بی واکسینه شده است. هنوز زود است ، ما فقط سعی می کنیم هر سایت را با سریعترین زمان ممکن فعال و فعال کنیم. “در حالی که سایت های واکسیناسیون اغلب لیست های آماده به کار خود را دارند ، اما وجود بیشتر ابزاری همه کاره ، با فرایندهای خودکارتر – تیم معصومی هر از چند گاهی برای ثبت نام از ثبت نام کنندگان می پرسد که آیا قبلاً تجربه خود را از طریق روش های دیگر کسب کرده اند تا بتوانند به عنوان مثال لیست را کاهش دهند و کارایی خود را بهبود بخشند.

در حالی که دکتر B – به نام پدربزرگ مادری ماسومی ، پزشکی ملقب به “دکتر بوبا” که در زمان آنفولانزای اسپانیایی مستعد بیماران بود – از اواخر ژانویه شروع به پذیرش قرار ملاقات کرد ، این شرکت تاکنون از روشن شدن کانون توجه رسانه ها جلوگیری کرده است. این یک تصمیم هدفمند بود تا اطمینان حاصل شود که افراد گروه های جمعیتی که از روند واکسیناسیون عقب مانده اند ، ابتدا فرصت ثبت نام را دارند. معصومی گفت ، تیم او با ده ها رهبر جامعه از “همه اقشار” کار کرده است تا افراد را زودتر سوار کند. وی گفت: “اگر در محافل رسانه ای خاصی درباره آن صحبت شود ، این احتمال وجود دارد كه جمعیت بیمار از آسیب پذیرترین جوامع نباشند و همه ما می خواهیم در این سیستم عامل باشیم.” همانطور که اخبار دهان به دهان دکتر ب پخش می شود ، معصومی و تیمش اکنون برای اولین بار ، از طریق مصاحبه هایی از این قبیل ، توجه مردم را به شکلی بزرگتر جلب می کنند.

هر شرکتی که اطلاعات شخصی و بهداشتی صدها هزار آمریکایی را جمع آوری کند ، البته شایسته دوز بدبینی سالم است. اگرچه دکتر B تحت قانون حمل و نقل و پاسخگویی بیمه درمانی یا HIPAA اداره نمی شود ، اما وب سایت وی قول می دهد “با اطلاعات شخصی شما که ارائه می دهید ، به گونه ای رفتار کند که گویی موضوع مورد استفاده ما نیست.” معصومی گفت ، دکتر B از “رمزگذاری در سطح بانک” استفاده می کند ، افزود که “اکثریت قریب به اتفاق” تیم مهندسی وی تجربه کار با داده های بهداشتی در شرکت هایی مانند ZocDoc ، IBM یا Haven (خدمات بهداشتی درمانی آمازون-برکشایر هاتاوی – JPMorgan) تلاش). در بیانیه حریم خصوصی این شرکت قول داده شده است که “داده های کاربر را” به اشتراک نگذارد ، به فروش نرساند یا در غیر این صورت افشا نکند ، مگر در موارد محدودی از جمله ادغام و ادغام – اگرچه در چنین سناریویی “، کلیه تعهدات قانونی دکتر B در محافظت از اطلاعات مصرف کننده به همان اندازه برای جانشین آن اعمال می شود ، “سخنگوی گفت. سخنگو افزود: “در نهایت: ما اطلاعات شخصی کاربران خود را به هیچکس نمی فروشیم.”

همانطور که سرعت واکسیناسیون در ایالات متحده تسریع می شود ، افراد بیشتری عکس مناسب می گیرند و (امیدوارم) انجام این کار آسان تر شود ، به احتمال زیاد اکثر آمریکایی ها به روش های سنتی تر واکسینه می شوند. اما با توجه به اینکه هر دوز هدر رفته یک فاجعه است – یک زندگی بالقوه پس انداز شده ، ریخته شده در سطل آشغال – تصمیماتی مانند آقای B می توانند حداقل نقش کمی در روند کار کمی کارآمدتر و کمی منصفانه تر داشته باشند. ماسومی می گوید: “مأموریت ما این است که هم اثربخشی مراقبت های بهداشتی ، به ویژه واکسن COVID را افزایش دهیم ، بلکه ارزش آن را نیز افزایش دهیم.”

[ad_2]

منبع: electoronic-news.ir