سیبه لطف قانونی که به تازگی اجرا شده است که می گوید اکثر دبیرستان ها و مدارس راهنمایی نمی توانند به ترتیب قبل از ساعت 8:30 صبح و 8 صبح شروع کنند، نوجوانان آلیفرنیا می توانند کمی دیرتر در این سال چرت بزنند.
این قانون – اولین قانون در کشور که دستورات ایالتی را برای زمان شروع مدارس تعیین می کند – نه تنها برای دانش آموزان کالیفرنیا، بلکه برای کارشناسان بهداشت عمومی که با آنچه آکادمی اطفال آمریکا (AAP) آن را “اپیدمی” نامیده مبارزه می کنند نیز مهم است. از کم خوابی نوجوانان هم AAP و هم مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده مدتهاست که با ساعات اولیه کلاسهای صبح مخالفت کردهاند و از ساعتهای زنگ مدارس راهنمایی و دبیرستان قبل از ساعت 8:30 صبح حمایت کردهاند.
تاخیر در شروع مدرسه تلاشی برای کمک به نوجوانان برای خواب بیشتر است، که تحقیقات نشان میدهد که یک مشکل بزرگ در ایالات متحده است، طبق دادههای CDC، تنها حدود 30 درصد از دانشآموزان دبیرستانی هشت ساعت خواب توصیه شده در شبهای مدرسه را میبینند. مطالعات نشان میدهد که کمبود خواب میتواند نوجوانان و نوجوانان را در معرض افزایش خطر چاقی، مصرف مواد، افسردگی و عملکرد ضعیف تحصیلی و سایر مسائل قرار دهد.
تحقیقات مدتهاست که نشان دادهاند که ریتمهای شبانهروزی – نشانههای داخلی با واسطه نور که به تنظیم خواب کمک میکنند – در طول چرخه زندگی تغییر میکنند. تا حدی به همین دلیل است که بزرگسالان ممکن است به طور طبیعی زودتر از سنشان بالا بیایند. در همین حال، ساعتهای بدن نوجوانان بهتر است با ساعتهای خواب حول و حوش ۱۱ شب یا نیمهشب و ساعتهای بیدار شدن حدود ۹ ساعت بعد همگامسازی شوند – جدول زمانی که زمانی که کلاسها قبل از ساعت ۸ صبح شروع میشوند غیرممکن است.
ادامه مطلب: ساعت های شبانه روزی فردی ممکن است مرز بعدی پزشکی شخصی باشد
برنامه های اولیه مدرسه تا حد زیادی از زمانی که اکثر خانواده ها دو والدین شاغل نداشتند و بنابراین نیازی به نگرانی در مورد رعایت برنامه 9 تا 5 نداشتند، به تعویق افتاده است. عمل شعبده بازی برنامه ریزی مسیرهای اتوبوس، کلاس ها، ورزش های دو و میدانی، و سایر برنامه های فوق برنامه باعث شده که زنگ ها زودتر به صدا درآیند.
اما این زمانبندیها مبتنی بر علم نیستند. مطالعات نشان میدهند که عدم تطابق بین ریتمهای درونی و برنامههای بیرونی نوجوانان، آنها را در معرض شکست قرار میدهد. یک مقاله در سال 1998 نشان داد که وقتی گروه کوچکی از دانشآموزان حدود یک ساعت زودتر از قبل مدرسه را شروع کردند، “کم خوابی قابل توجه و خواب آلودگی در طول روز” را تجربه کردند.
نشان داده شده است که حرکت زمان شروع به عقب اثر معکوس دارد. یک مطالعه در سال 2002 که پنج سال پس از آن انجام شد که هفت دبیرستان دولتی در مینیاپولیس ساعت شروع خود را از 7:15 صبح به 8:40 صبح تغییر دادند، نشان داد که این شیفت به بچه ها اجازه می دهد حدود یک ساعت خواب اضافی در شب داشته باشند. دانشجویان همچنین حضور بهتر و علائم افسردگی کمتری را گزارش کردند. در مطالعهای در سال 2010، محققان دانشآموزان دبیرستانی در رود آیلند را پس از تغییر ساعت شروع از 8 به 8:30 صبح مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که دانشآموزان 45 دقیقه بیشتر در هر شب میخوابند و در عین حال خستگی کمتر و خلق و خوی بهتری را گزارش میدهند.
اخیراً، مطالعهای که در سال 2021 منتشر شد، نشان داد که دانشآموزان دبیرستانی و راهنمایی در منطقه دنور بهطور قابلتوجهی پس از اینکه مدرسه محلی زمان شروع را 40 تا 70 دقیقه به تأخیر انداخت، روزانه به اندازه کافی خوابیدند. مطالعه دیگری در سال 2021 روی دانشآموزان کلرادو نشان داد افرادی که قبل از ساعت 8:30 صبح مدرسه را شروع کردهاند نسبت به همسالانی که دیرتر شروع به خودکشی کردهاند کمی بیشتر احتمال دارد اقدام به خودکشی کنند، اگرچه نتایج از نظر آماری معنیدار نبود. در حالی که تحقیقات بیشتری مورد نیاز است و بسیاری از متغیرهای گیج کننده ممکن است این پیوند را مخدوش کنند، یافته ها نشان می دهد که شروع کلاس ها دیرتر می تواند سلامت روان نوجوانان را بهبود بخشد.
اما تغییر ساعت زنگ یک نوشدارویی نیست. یک بررسی تحقیقاتی در فوریه 2022 که ارتباط بین زمانهای شروع بعدی و پیشرفت تحصیلی را بررسی کرد، نتایج متفاوتی را نشان داد، به طوری که برخی از مدارس اثرات مثبت و برخی دیگر پیامدهای منفی یا نامشخص این تغییر را گزارش کردند.
همچنین تدارکات زیادی برای مبارزه وجود دارد. در سال 2016، مدارس دولتی در دورهام، NC، ساعت شروع خود را از 7:30 صبح به 9 صبح تغییر دادند. در نظرسنجی انجام شده در سال بعد، تنها 26٪ از کارکنان مدرسه گفتند که بچه ها بهتر استراحت می کنند و فقط 14٪ گفتند که در حال یادگیری هستند. بیشتر. تنها 13 درصد از کارکنان مدرسه و 27 درصد از والدین می خواستند برنامه جدید را حفظ کنند. چرا؟ این تغییر شدید به این معنی بود که روز مدرسه دیرتر به پایان میرسید، برنامههای فوق برنامه، کارهای بعد از مدرسه، و تکالیف درسی بعد از ظهر به پایان میرسید، و گاهی اوقات بچهها از ساعت خواب قبلی خود بیدار میشدند.
ادامه مطلب: درون تلاش عظیم برای تغییر روشی که به کودکان خواندن آموزش داده می شود
در سال 2018، مدارس در نیوپورت، RI، پس از یک آزمایش دو ساله با زنگهای بعدی، سردردهای لجستیکی از جمله مشکل در هماهنگی با مدارس مجاور و برنامهریزی برنامههای فوق برنامه ایجاد کرد، به زمان شروع اولیه خود بازگشتند. حمل و نقل نیز می تواند یک مشکل باشد، چه تغییر برنامه اتوبوس، چه مبارزه با الگوهای ترافیکی، یا یافتن راه هایی برای والدین شاغل که بچه ها را دیرتر صبح رها کنند.
جرمی آدامز معلم کالیفرنیا بسیاری از این نگرانی ها را در ژانویه مطرح کرد کال مهم است او اضافه کرد که قانون جدید ایالتی معلمانی را که مجبورند برای برنامههای فوقدرسی که پس از پایان روز تحصیلی شروع میشوند در محوطه دانشگاه بمانند، ناراحت میکند. آدامز نوشت: «در نهایت، این قانون به یک مطالعه موردی در «پیامدهای ناخواسته» تبدیل خواهد شد.
بحث زمان شروع مدرسه هنوز یک حوزه تحقیقات فعال است. برای مثال، تیمی در کلرادو در حال مطالعه این است که چگونه تغییر زمان شروع مدرسه نه تنها بر سلامت دانشآموزان، بلکه بر سلامت خانوادهها، معلمان و جامعه گستردهتر تأثیر میگذارد. همانطور که دبورا تمکین، محقق آموزشی پس از تصویب این سیاست در سال 2019، به انبیسی نیوز گفت و همه نگاهها به تغییر سراسری در کالیفرنیا معطوف خواهد شد. تمکین گفت: احتمالاً در نظر خواهد گرفت.
با توجه به اینکه سال تحصیلی تازه شروع شده است، هنوز خیلی زود است که بگوییم این آزمایش چگونه خواهد شد. اما همانطور که برخی از دبیرستان های کالیفرنیا به آن گفتند اخبار عطارد، درمان خستگی آنها بیش از یک زنگ شروع بعدی طول می کشد. آنیکا بوز ارشد گفت: “وقتی در دبیرستان هستید، مهم نیست چه ساعتی از خواب بیدار می شوید، خسته خواهید شد.” حداقل الان وقت دارم که قبل از کلاس یک قهوه بخورم.
داستان های بیشتر باید از TIME بخوانید
منبع: electoronic-news.ir