فلز اینوار نوعی آلیاژ فولاد نیکل دار است که می تواند از انبساط پیستون های آلومینیومی دوری کند. زدن پیستون صدایی هست که از جا به جا شدن پیستون از یک طرف سیلندر یه طرف دیگر آن، در آغاز حرکت انبساط،ناشی می شود. ـ جمعآوری و پاک نمودن روغن از جداره سیلندر و دوری از ورود روغن به محیط احتراق بسته به جور موتور و توان و سوخت آن ممکن میباشد تعداد ۳ الی ۷ حلقه روی هر پیستون کارگزاری شود که در موتورهای بنزینی معمولا ۳ حلقه بر روی پیستون قرار میگیرد که ۲ حلقه بالا رینگهای فشاری نامیده می گردند و فشار ناشی از تراکم و احتراق را حبس کرده و مانع از رد کردن کمپرس میشوند و رینگ پایینی رینگ روغن نامیده میشود که روغن اضافی از جداره سیلندر را پاک کرده و صرفا یک فیلم روغن روی جدار سیلندر باقی میگذارد تا حرکت رینگ و پیستون را تسهیل کرده و اصطکاک را به دستکم مقدار ممکن برساند. نیروی محرکه همین پمپ ها از موتور الکتریکی تامین می شود. حرکت پیستون به میل لنگ منتقل و آن‌گاه از شیوه جعبه دنده و دیفرانسیل به چرخ ها پیستون و شاتون می رسد. قسمت ریز شاتون به پیستون و قسمت بزرگتر آن به میل لنگ وصل میشود. حلقه در اصطلاح به حلقههای فلزی گفته می گردد که بر روی پیستون قرار میگیرد، این حلقهها که از محصول چدن ساخته شدهاند. قطعات مربوط به موتور خودرو، جزو آن دسته از قطعات می باشد که صحیح عمل نمودن آن‌ها الزامی میباشد و می بایست عملیات و وظایف خود را به صدق انجام دهند. در روند بعد از آن صدای غیرعادی از موتور شنیده می شود و موتور تک فعالیت می‌نماید که به استدلال شکستن رینگ است و از دیگر نشانههای ضعیف شدن حلقه یا شکستن حلقه می توان به اندک شدن قدرت موتور و ارتقاء مصرف سوخت اشاره کرد. از مهمترین نشانههای خراب شدن حلقه می توان به روغن سوزی اشاره کرد که در همین وضعیت با رد کردن روغن و وصال آن به بالای پیستون در روزگار احتراق روغن نیز میسوزد و به رخ دود آبی رنگ از اگزوز خارج میگردد و موتور در فواصل زمانی کوتاه روغن ناچیز مینماید و اگر نسبت به تعمیر زود زمان آن اقدام نشود. چون حلقه قطعهای اصطکاکی است و همواره در مجاورت دما و فشار بالا قرار دارد هموارد احتمال خراب شدن دارد. اصطلاح رینگ برگرفته شده از یک کلمه انگلیسی به نام حلقه میباشد. قصد ما از نگارش این نوشته معرفی تمام حلقه پیستون و تحلیل ساختار و وظایف این قطعه در اتومبیل است. همین قطعه که میله ای تو خالی میباشد برای برقراری رابطه پیستون اساسی شاتون به عمل می رود. همین فعالیت را می قدرت توسط ابزار منحصر به فرد نیز انجام داد. که داخل همین محفظه تعدادی چرخ وجود دارااست که بر روی شفت متصل می شوند. هر جور واحد هیدرولیکی که از یک پیستون یا پلانجر ساخته شده و داخل یک گوشه و کنار ی استوانه ای بوسیله سیال ذیل فشار فعالیت انجام دهد، سیلندر نامیده می شود. صداهای دیکر ، از ریلکس کارگزاشتن کردن ملحقات موتور نظیر دینام ، استارت ف بوق ، منیفولد ، چرخ لنگر ، پولی سر میل لنگ و سینی کارتر ناشی می شوند . همانطور که می دانید ، پیستون ماشین باطن سوراخ های ایجاد شده در درون بلوک سیلندر ( بوش سیلندر ) ، بالا و پایین می رود و همین حرکت طولی پیستون داخل سیلندر ، بوسیله شاتون به حرکت چرخشی تبدیل شده و به میل لنگ دیتا می شود. همانطور که قبلا نیز اشاره شد، تعداد حلقه پیستون ها در موتور خودروها متعدد بوده و در موتور های دیزلی تا هفت عدد نیز می رسد. همانطور که می دانید کلمه و واژه رینگ در لهجه انگلیسی به حلقه های فلزی گفته می شود و واژه پیستون نیز کلمه و واژه ای انگلیسی است و هر دو واژه در زبان پارسی یک جور تلفظ می شوند. این رینگ ها در برعلیه حرارت، حساسیت یه خرده از خود پیدایش می دهند و تعداد آنها بسته به جور موتور خودرو، گوناگون است؛ در موتورهای بنزینی سه الی چهار و در موتورهای دیزلی تا هفت عدد حلقه پیستون قرار دارد. اما رینگ های روغنی که در شیارهای پایینی قرار گرفته اند و معمولا کلیدی شیار یا این که ترک هستند، در دست گرفتن پخش روغن را بر عهده داشته و دارای پاک نمودن روغن مازاد از بدنه سیلندر و ارجاع آن به کارتر، از مصرف بیش از اندازه روغن ممانعت به کار بهترین پیستون برای موتور سیکلت می آورند. این قطعه مصرفی بوده و در اثر استفاده ی طولانی مدت ممکن است که بر اثر ضربات وارد شده و هم چنین فرسایش بیش از حد فرسوده شود که در همین صورت نیاز به ردوبدل بوش و پیستون اتومبیلتان میباشد و لازم است بدانید دکان آنلاین خودرو پلاس یکی از از بزرگترین مرکزها خرید کردن اینترنتی گونه های متفاوت بوش و پیستون حیاتی کیفیتها و قیمتهای مختلف می باشد و همینطور قابل اعتنا می باشد بدانید که این دکان محصولات خود را زیر عنوان برندهای زیادی همچون عظام، والدوکس، کاپلان و…

ایندکسر