[ad_1]

هنگامی که بیماری همه گیر COVID-19 در مارس 2020 برای اولین بار مدارس و مشاغل را در ایالات متحده مجبور به تعطیلی کرد ، شارلوت کلوپ ، مادر سه فرزند در کارولینای شمالی ، فکر کرد ، همانطور که بسیاری از مردم فکر کردند ، این تعطیلی کوتاه مدت خواهد بود. وی گفت: “ما فکر می کردیم که فقط چند هفته یا شاید یک ماه طول بکشد و زندگی خیلی سریع به حالت عادی برگردد.” همانطور که همه گیر ماه ها کشیده شده است ، او شروع به درک این نکته کرده است که باید هوشیار باشد تا به فرزندان خود کمک کند تا از پس چالش هایی برآیند که چنین مدت طولانی استرس و آشفتگی می تواند ایجاد کند. کلوپ گفت: “بعضی اوقات آنها از اینکه نمی توانند دوستان خود را ببینند یا کارهایی که قبلاً انجام داده ایم را ناامید می کنند ، اما برای من مهم است که آنها بتوانند در مورد نکات مثبت فکر کنند و سعی کنند از این تجربه رشد کنند.” “من می خواهم که آنها پایدار باشند.”

پایداری – توانایی کنار گذاشتن تجارب دشوار – در طول همه گیری یک واژه سرگرم کننده است ، زیرا والدین تعجب می کنند که چگونه ماه ها انزوا ، اضطراب و بی حوصلگی در طولانی مدت بر فرزندان آنها تأثیر می گذارد. خوشبختانه مواردی وجود دارد که والدین می توانند به فرزندانشان کمک کنند تا از اثرات منفی لحظه های پرتنش محافظت کنند. علی رایلی ، رهبر برنامه نویسی و ارزیابی دختران در حال اجرا ، یک سازمان غیرانتفاعی که به دختران کمک می کند تا مهارت های اجتماعی و عاطفی خود را از طریق جسمی به دست آورند ، گفت: “پایداری مهارتی است که می توان آن را آموخت ، تمرین کرد و آن را رشد داد.” فعالیت. “این مهم است زیرا همه در مقطعی از زندگی خود با چالش یا شکست روبرو می شوند و هنگامی که فرصتی برای رشد عضلات خود برای مقاومت پیدا کنند ، می توانند از هر چالشی که هستند عبور کنند.”

والدین نباید انتظار داشته باشند كه فرزندانشان به طور طبیعی فقط تاب آور باشند. این مهارتی است که می توان آن را آموخت و تمرین کرد. آنتونی جیمز ، مدیر برنامه علوم خانواده در دانشگاه میامی در اوهایو گفت: “کمک به جوانان در ایجاد انعطاف پذیری کاری نیست که والدین بتوانند در یک روز یا مکالمه انجام دهند.” “این چیزی است که در طول زمان از طریق تعاملات پویا والدین و کودک اتفاق می افتد ، زیرا والدین تصمیم گیری عمدی را بر اساس آنچه که می خواهند ببینند فرزندانشان در طول زمان نشان می دهند ، اتخاذ می کنند.”

هیچ راهنمایی برای تربیت فرزندان پایدار وجود ندارد ، اما متخصصان می گویند برخی از استراتژی های والدین می توانند تفاوت ایجاد کنند ، مهم نیست که خانواده شما در چه زمینه ای قرار دارد و یا ممکن است فرزندان شما با چه چالش هایی روبرو شوند.

عمدی باش

والدین غالباً تصوری از این دارند که فرزندشان وقتی به بزرگسالی می رسد ، باید چه شخصی باشد. خواه یک اخلاق کاری قوی ، یک شخصیت خوش فکر یا نگرش مثبت به زندگی در بالای لیست آرزوهای والدین برای فرزندشان باشد ، یک فلسفه راهنما می تواند به والدین کمک کند تا انتخاب کنند که فرزندشان را به آن سمت سوق دهد. جیمز می گوید: “وقتی والدین تاب آوری را به عنوان خصلتی كه می خواهند فرزند بزرگسالشان داشته باشد تعریف كنند و به عنوان چیزی كه برای ساختن آن زمان و تمرین زمان بر است ، می توانند روزانه تصمیمات مربوط به والدین را بگیرند كه به فرزندشان كمك می كند مقاومت خود را بسازد.” دانستن اینکه آنها برای تاب آوری ارزش زیادی دارند می تواند به والدین کمک کند تا تصمیم بگیرند که وقتی کودک از انجام مأموریت مدرسه ناامید می شود ، چه زمانی مداخله کند یا روش معرفی مهارت های جدید و کارهای خانه را هنگام بلوغ کودک راهنمایی کند. جیمز روند آموزش کودک را به رانندگی تشبیه می کند. “هدف نهایی داشتن فرزندی است که بتواند در هر مکانی با خیال راحت رانندگی کند ، اما آنها را در بزرگراه نگذارید. در عوض ، از کوچک شروع کنید و به آنها کمک کنید تا کنار بیایند.

به کودکان بیاموزید که احساسات خود را تشخیص و نام ببرند

هنگامی که کودکان می توانند احساسات خود را به طور م recognizeثر تشخیص داده و نام ببرند ، می توانند این احساسات را به استراتژی های خاصی پیوند دهند که به آنها کمک می کند تا به روشی سالم به جلو حرکت کنند. به عنوان مثال ، كودكان ممكن است احساس كنند كه احساس عصبي مي كنند و مي دانند كه صحبت با والد يا مراقب مي تواند به آنها كمك كند تا احساس آرامش كرده و يا احساس عصبانيت كنند و دويدن به آنها كمك مي كند تا سر خود را شفاف كنند. این نوع مدیریت عاطفی یکی از جنبه های اصلی تاب آوری است.

رایلی می گوید: “یكی از اولین قدم ها برای تنظیم احساسات این است كه بتوانیم از آنچه احساس می كنیم نام ببریم.” والدین می توانند از زمانی شروع کنند که فرزندانشان به اندازه کودکان خردسال است ، به حالت های صورت و واکنش های بدنی اشاره می کنند و آنها را با احساسات خاص مرتبط می کنند. آنها ممکن است بگویند ، “لطفاً ، دهان شما اخم کرده و مشتهای شما گره خورده است – شما دیوانه به نظر می آیید ، نه؟” با بالغ شدن کودکان ، والدین می توانند به کودک خود کمک کنند تا احساسات خود را به عنوان اولین قدم در مغز شناسایی کند. حمله واکنش.

روابط حمایتی را تشویق کنید

روابط مثبت غالباً به عنوان یک بافر برای کارهای خشن زندگی عمل می کنند. در حالی که والدین نباید سعی در تنظیم کل زندگی اجتماعی فرزند خود داشته باشند ، یادگیری نحوه برقراری رابطه سالم به وی امکان می دهد که این کار را به تنهایی انجام دهد. والدین می توانند با گفتگو در مورد نحوه انتخاب دوستان ، نحوه رفتار مانند یک دوست خوب و نحوه کنار آمدن با تعارضات ، روابط را به کودکان بیاموزند. و وقتی والدین خود این نوع رابطه را دارند ، فرزندان متوجه می شوند. رایلی می گوید: “بچه ها با تماشای مراقبان خود چیزهای زیادی در مورد دنیا می آموزند ، بنابراین همچنین تلاش برای مدل سازی نوع رابطه ای كه می خواهیم داشته باشیم نیز مهم است.”

به کودکان بیاموزید تا کمک بخواهند

فرد انعطاف پذیر همیشه به تنهایی از موقعیت های دشوار دست نمی کشد. درخواست کمک بسیار مهم است و همیشه به طور طبیعی به خصوص برای کودکان به وجود نمی آید. جیمز می گوید: “درخواست كمك و پشتیبانی مهارت مهمی برای كودكان و بزرگسالان است ، اما به دلایل مختلف ممكن است درخواست كمك برای شما دشوار باشد.” والدین می توانند با الگوسازی به كودكان كمك كنند تا درخواست كمك كنند. به نظر می رسد این در زندگی آنها ، گشودن به مواقعی که به حمایت نیاز دارند و پذیرش و حمایت از کودکان برای کمک به آنها.

به کودکان کمک کنید تا تعدادی از استراتژی های مقابله را توسعه دهند

وی می گوید: “داشتن یک استراتژی برای کمک به شما در هنگام احساس راحتی بهتر است ، اما داشتن یک مجموعه استراتژی حتی در صورت عدم موفقیت یا عدم امکان ، حتی بهتر است.” والدین می توانند پیشنهادهایی مانند نفس عمیق ، گفتگو با دوست یا پیاده روی را ارائه دهند. وقتی کودک رشد می کند ، والدین می توانند س questionsالاتی از این قبیل را بپرسند ، “فکر می کنید چه چیزی به شما کمک می کند تا در حال حاضر احساس آرامش کنید؟” برای کمک به آنها در یافتن شرایط مناسب برای اوقات سخت تر.

به کودکان فرصت دهید مهارت های زندگی خود را تمرین کنند

جیمز می گوید: “هر پدر و مادری می خواهد از فرزندان خود در برابر مسائل سخت دنیا محافظت کند” و گرچه این امر قابل درک است ، اما محافظت از آنها در برابر هر مشکلی مانع رشد و تمرین مهارت های لازم برای پایدار یا م effectiveثر بودن آنها می شود. ” چالش های زندگی “اگر ممکن است وسوسه انگیز باشد که والدین مربی را که فرزندشان را از تیم جدا کرده یا مشق شب را که فرزندشان در پیشگاه در راه مدرسه گذاشته است ، فراخوانی کنند ، والدین باید مهارت های کودک را در نظر بگیرند. آنها قادر نخواهند بود اگر هر بار مداخله کنند تمرین کنند.

در حالی که لحظات پر استرس پر از کاستی است ، اما می تواند فرصت هایی برای بهبود انعطاف پذیری نیز به وجود آورد. کلوپ می گوید فرزندانش ، همانطور که انتظار می رود ، همه گیری را تجربه می کنند و عادت ها و مهارت های جدیدی را برای کنار آمدن با آنها تمرین می کنند. وی گفت: “گاهی اوقات روزهای سختی داریم ، اما همه تلاش خود را می کنیم تا به خوبی نگاه کنیم و واقعاً مراقب چیزهایی باشیم که از آنها سپاسگزاریم.” این خانواده برای از بین بردن فشارهای عصبی وقت بیشتری را در باغ حیاط خانه خود گذراندند و کلوپ تمام وقت را به فرزندان خود می آموخت که چگونه کمی نسبت به وسایل و فضای خود مسئولیت پذیر باشند. او می گوید: “من فکر می کنم بچه های ما در حال توسعه برخی مهارت های جدید و قدردانی جدید هستند و خوشحالم که توانستیم در این زمینه به آنها کمک کنیم.”

[ad_2]

منبع: electoronic-news.ir