نحوه کار در خانه بدون سوختن


کار از راه دور یک لوکس است ، اما همچنین یک مهارت کسب شده است. برای کارکنانی که خوش شانس هستند و می توانند حداقل برای مدتی از وقت خود در خانه کار کنند ، ترفند برای حفظ انگیزه و جلوگیری از فرسودگی شغلی این است که دفتر و خانه را واقعاً یکی نگه دارند.

این یک چالش در طی بیماری همه گیر ویروس کرونا بود ، که میلیون ها نفر را در سراسر جهان مجبور کرد که ناگهان خانه های خود را به دفتر خود تبدیل کنند. وندی وود ، استاد روانشناسی و تجارت در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و نویسنده مقاله می گوید: با وجود تغییر ناگهانی وضعیت ، بسیاری از همان قوانین عملکرد هنوز هم اعمال می شود. عادت های خوب ، عادت های بد. وود گفت: “افراد موفق تر می شوند اگر آنچه را که در دفتر کار انجام داده اند دنبال کنند” ، از جمله تعیین مرز بین جهان حرفه ای و زندگی شخصی شما.

این استراتژی ها می توانند به شما در حفظ بهره وری و جلوگیری از فرسودگی شغلی در صورت دو برابر شدن فضای کار در خانه کمک کنند.

مکانی برای کار تعیین کنید

Gianpiero Petriglieri و همسرش ، هر دو استاد دانشگاه ، به دلیل بیماری همه گیر نزدیک به یک سال است که از خانه خود در خارج از پاریس فرانسه کار می کنند. این زوج دارای دو فرزند هستند که باعث مخلوط کردن خانه و محل کار به یک تجربه گرم ، بی نظم و گاه کلاستروفوبیک تبدیل شده است. پتریگلیری یاد گرفت که خانه را به صورت ذهنی به مناطق تعیین شده برای کار تبدیل کند – او پشت میز کار خود می نویسد و جلسات بزرگنمایی را در اتاق مهمان کوچک در طبقه بالا برگزار می کند – و مناطق اختصاص داده شده برای هر چیز دیگری. او می گوید: “من در آشپزخانه کار نمی کنم و در رختخواب هم کار نمی کنم.” “من مرزهای بسیار مشخصی دارم.” اینچ هایی که قسمت های مختلف آپارتمان را از هم جدا می کنند برای تقویت کارهای مورد نیاز کافی است. به عنوان مثال ، نشستن پشت میز او باعث می شود فکر کنید که “اکنون زمان سردرگمی نیست”.

وود می گوید ، ایجاد این تمایزها مهم است ، حتی در مواردی كه آنها بیشتر از لحاظ جسمی ذهنی باشند. وود می گوید: (بخشی از میز آشپزخانه می تواند به عنوان یک دفتر کار کند ، البته فقط برای کار اختصاص دارد.) با گذشت زمان ، ورود به فضا شروع به فعال سازی “افکار کار” می کند. همچنین سیگنال های مهمی را به خانواده شما می فرستد و به آنها اجازه می دهد از زمان موجود بودن و در دسترس نبودن به شما اطلاع دهند.

به یک برنامه پایبند باشید

ورود به دفتر به طور خودکار یک ساختار ایجاد می کند: هر روز از سفر به محل کار ثبت می شود. بدون این بنیاد ، به ویژه برای کارگرانی که برنامه های خود را تنظیم می کنند ، حل کردن روز کار یا تمدید خوب آن در شب آسان است.

در ظاهر ، انجام کار همیشه از هرجایی آزاد می شود. اما می تواند دلگیر باشد. به عنوان یک دانشجوی تحصیلات تکمیلی که روی رساله خود کار می کرد ، نائومی زوده ، اکنون دانشجوی تحصیلات تکمیلی در زمینه بهداشت عمومی و سیاست های بهداشتی در دانشگاه سیتی در نیویورک ، این دست اول را تجربه کرد. وی گفت: “من تا ساعت 5 عصر خوابیدم و تمام شب کار کردم.” “این یک سبک زندگی سالم نبود.” او با کمک یک درمانگر برنامه روزانه تری را تدوین کرد که به وی اجازه می داد ضمن حفظ زندگی اجتماعی کار خود را انجام دهد.

او می توانست هر روز صبح یک طرز تفکر جدید را اتخاذ کند: زوده می گوید: “7 صبح ، بیرون”. مثل مانترا بود او با زنگ خطر از خواب بیدار شد ، کفش های ورزشی خود را پوشید و از آپارتمان خارج شد. صبح های بلند پروازانه او آهسته دویدن می کرد. از کمتر جاه طلبانه ، او در اطراف بلوک راه می رود. به هر حال ، او مجبور شد بدون توجه به آب و هوا به هوای تازه برود. پس از بازگشت به خانه ، او حمام می کند ، صبحانه آماده می کند و ساعت 9 صبح کار خود را شروع می کند.

سپس زوده روز خود را به بلوك تقسيم كرد: از ساعت 9 تا 12 كار كنيد ، از 12 تا 13 ناهار بخوريد ، از ساعت 13 تا حدود ساعت 17 مجدداً كار كنيد و بقيه شب را به وقت شخصي اختصاص دهيد. نقطه پایان سخت به همان اندازه زمان شروع ثابت مهم بود. زوده می گوید: “دانستن اینکه چند ساعت دیگر خواهید ایستاد انگیزه ای است برای رفتن به Reddit.”

پیتر کیم ، استاد مدیریت و سازمان در دانشکده تجارت USC Marshall ، می گوید: ایجاد یک روال مهم است ، اگرچه آنچه برای یک شخص مفید است ممکن است برای شخص دیگری مفید نباشد. کیم ، که معمولاً بیشترین تمرکز را در صبح دارد ، این دوره را برای کارهایی که نیاز به تمرکز عمیق دارد ، مانند نوشتن ، حفظ می کند. بعد از ظهرها در مورد “نامه های الکترونیکی و سایر کارهای با مالیات کمتر اما کار مهم” است. برای بسیاری از افراد ، تمرکز عمیق می تواند به طور طبیعی در اواخر روز اتفاق بیفتد. محدودیت های دیگر مانند مراقبت از کودکان یا جلسات تیمی در نهایت زمان و میزان کار عمیق را تعیین می کند.

استراحت کنید

برای بسیاری از کارمندان ، کار در خانه به معنای کار طولانی تر است. اما صرف وقت بیشتر به خیره شدن به صفحه نمایش های ما لزوماً به معنای بهره وری بیشتر نیست. کیم می گوید: “هم اکنون تحقیقات زیادی در مورد فرسودگی روانشناختی انجام شده است” ، که نشان می دهد توجه ما مانند یک عضله با استفاده طولانی مدت مالیات می گیرد. با این حال ، بسیاری از افراد به جای دور شدن از کامپیوتر برای شارژ مجدد ، سعی می کنند هشت ساعت پربار را از روز خارج کنند و با خستگی و حواس پرتی مبارزه کنند. این تلاش ها بندرت موفقیت آمیز است.

کیم این را سالها پیش برای خودش کشف کرد. وی که یک استاد ارشد مالکیت بود ، کشف کرد که می تواند صبح بنویسد و بعد از ظهر باد دوم را بگیرد ، اما فقط وقتی که در میانه روز استراحت کند. بدون داشتن پنجره ای برای زمان استراحت و شارژ ، نوشتن به تمرین کاهش بازده تبدیل شده است. امروز ، او واقعیت خود را با برنامه ریزی روز کاری خود در حدود یک تعطیلات متوسط ​​بعد از ظهر ، ارج می نهد.

Zewde و Petriglieri ریتم های مشابهی را در پیش گرفته اند. برای Zewde ، استراحت ناهار زمان خوبی برای کار در آزادی برای سرگرمی است – عنصری که فراموش کردن آن آسان است ، اگرچه دلیل این است که بسیاری از افراد از کار در خانه لذت می برند. او در طول ناهار در زمین بسکتبال روبروی آپارتمان خود از غلتک زدن لذت می برد ، فعالیتی که او و خواهرش هنگام بزرگ شدن انجام دادند. فراتر از دلتنگی ، اسکیت ها او را از میز دور می کنند. او می گوید: “دیوانگی است که تعداد اتاق های من در این دنیا چقدر است.”

در ابتدای همه گیری ، پتریلییری در دام حرکت از یک کار (اغلب جلسات مقیاس پذیر) به کار دیگر بدون برخاستن از صندلی خود افتاد. جای تعجب نیست که این امر منجر به عوارض جانبی ناخوشایند مانند تحریک پذیری ، کم آبی و حواس پرتی می شود. حالا او مراقب کار است ، برنامه خود را قطع می کند: برای ورزش ، بیرون رفتن با بچه ها و ناهار با همسرش. او می گوید: “ما آشپزی می کنیم ، با هم غذا می خوریم و به کار خود برمی گردیم.” “عالی”


منبع: electoronic-news.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Comment
Name*
Mail*
Website*