پیستون علاوه بر مخلوط ادغام سوخت و هوا، به خروج دود ناشی از احتراق از سیلندر هم یاری می کند. همین اختلال برای خودم پیش می آید و خسارات سنگینی برایم ساخت کرد . زمانی مشکلی همین چنینی پیش می آید مورد قضیه مهم در این است که بتوانم مرجع پیدایش همین براده ها و قطعات ریز وارد شده به درون محیط احتراق را پیدا کنیم در ضمن مارتل موتور را نیز باید باز کرد و همگی ذرات خرده کوچک موجود در آن را تمیز کرده و شستشو داد تا مجدد بعد از تعمیر موتور همین مشکل مجددا پیدایش نکند. علل اساسی بروز این مشکل آن هست که یا سوخت تزریقی به موتور بیش از اندازه رقیق بوده است ، یا این که شمع های موتور از جور خیلی گرم تعیین شده اند و یا این که سیستم جرقه موتور زودتر از موعد ضروری کار می کند ( یعنی آدوانس هست ) و یا این که این‌که نسبت دانسیته به تناسب اکتان سوخت ، خیلی بالاست و یا این که اصلا موتور خلل کلی گرم شدن را دارد. این پیستون ها برای موتورهای ریز و موتورسیکلت ها استفاده شده و به استدلال ماهیت کارایی موتور های دو زمانه ، در معرض توشه های شدید مکانیکی و حرارتی قرار می گیرند . به دلیل شتاب بالا و مسافت نزدیکی که نسبت به دیگر اجزا مجاور خویش دارا‌هستند بایستی دائما روغنکاری شوند و در کنار آن در حرارت ایدهآل عمل کنند. به جهت فهم و شعور بهتر همین موضوع ، پیشینه کاری از تحقیقات انجام شده در راستا شیوه آهنگری و ریخته گری که بوسیله دیگر پژوهشگران باطن و خارج مرز و بوم انجام شده بود ، گزینه بررسی قرار گرفت تا تصویر بهتری از کلیات تحقیق تجسم شود. طرز عملكرد رينگ روغني نيز در شكل (7) نشان داده شده است. رينگ هايی كه وظيفه جلوگيری از خروج سوخت و هوای فشرده در زمانه تراكم يا گاز محترق شده در روزگار احتراق را برعهده دارند ، رينگ پیستون كمپرسي ناميده مي شوند و عملكرد آنها مطابق شكل (5) مي باشد. 2- درز بندی محفظه احتراق و پرهیز از نشت گاز از اطراف پیستون : نشت گاز از اطراف پیستون می تواند در عمل موتور ایراد تولید کند که رینگ ها وظیفه آب بندی و پرهیز از این مورد را بر عهده دارا‌هستند . پس از این تراز بر روی بسیاری از پیستون ها را اهمیت لایه ظرافت از آب قلع یا این که مواد دیگر می پوشانند . پیستونها چدنی گهگاه زمان ها مهم قلع یا این که یک فلز منحصر روکش دیتا میگردند تا جلای صافتر و مقاومت بهتری در درمقابل فرسودگی به وجود آورند. پیستون از آلیاژ آلومینیوم ساخته می شود ( آلیاژ آلومینیوم مخلوطی از آلومینیوم و فلز های دیگر است ) ، زیرا فلز سبکی هست . فلز اینوار آلیاژ فولاد نیکل دار میباشد که از 36 % نیکل ، 63.8 % آهن ، 0.2 % کربن تشکیل می شود . به جهت کمک نمودن به در اختیار گرفتن پیستون عمده پیستون ها را طوری تراشکاری می کنند که اتاقک آن ها اندکی بیضوی رخ شود . 3- دارای ساخت شکاف های (I,U,T) صورت در دامنۀ پیستون که با شیار های افقی و عمودی هستند، می قدرت از انبساط قیمت پیستون اشاره گر تبریز پیستون پرهیز کرد. در واقع اصلی وارد شدن حرارت به گاز داخل سیلندر، حجم گاز در سیلندر ارتقا می یابد و مهم خارج شدن گرما از سیلندر، فشار گاز کاهش یافته و مهم اینکار، گاز راحتتر فشرده می شود. بدیهی هست که در بلوک سیلندر یک اتومبیل ، به تعداد پیستون های آن بوش سیلندر تعبیه شده هست بنابراین هرچقدر تعداد پیستون های یک خودرو بیشتر شود ، حجم و اندازه بلوک سیلندر آن ماشین نیز افزایش پیدا می کند. به جهت این که پیستون گرما را به فعالیت تبدیل کتد، یک پروسه چرخه ای را طی می کند. پایینترین شیارها وابسته به رینگهای روغن میباشد و همین دلیل در ته این شیار منافذی برای ورود روغن به داخل پیستون تعبیه شده است. این خصوصیات به همین عامل هست که در اثر بالا رفتن بیش از حد دما، این قطعه به دیواره سیلندر نچسبد و کارایی موتور را مختل نکند. پیستون از دو کالا آلیاژ آلومینیوم و یا این که آلیاژ چدن ساخته می شوند که هر کدام کلیدی مزایا و قیمت پیستون اشاره گر تبریز معایبی میباشند . زیرا ترمیم شکستگی سیلندر در صورتی که هم قابلیت پذیر باشد مضاعف پردرد سر و مالامال هزینه هست به این کار اصطلاحا دوختن سیلندر می گویند که اصلی استفاده از الکترود هایی از فرآورده سیلندر ( معمولا چدن است ) جوشکاری و ترمیم می شود . وقتی که یاتاقان سر بزرگ شاتون بیش از میزان سائیده می شود ، مقدار انحراف شعاعی شاتون بیش از ترازو می شود و سبب ساز به وجود داخل شدن لرزش پیچشی torsion vibration.

ایندکسر