[ad_1]

آدر نگاه اول ، ویدیوی دسامبر به نظر می رسد آخرین نمایش گرایش TikTok است. در یک طرف صفحه تقسیم شده ، یک ماشین “دو نفره” به پایین کوه برمی گردد. از طرف دیگر ، کاربر TikTok “dr.noc” تلاش می کند تا آنجا که ممکن است قبل از برخورد ماشین به زمین صحبت کند. اما در حالی که در سایر فیلم ها زمزمه جریان هوشیاری به گوش می رسد ، سخنان دکتر ناک دقیق است. ناك ، كه در زندگی واقعی مورگان ماكسوینی است ، یك پزشك پزشكی كه در زمینه درمان بیماری هایی مانند COVID-19 مطالعه می كند ، سعی دارد تا حد ممكن افسانه های مربوط به واكسن های ویروس كرونا را قبل از آخرین انفجار انیمیشن خنثی كند.

از ابتدای بروز همه گیر شدن ، اطلاعات نادرست از نوع مک مک سوینی در TikTok در حال افزایش است ، به لطف الگوریتمی که به فیلم های فریبنده اجازه می دهد هزاران برداشت قبل از اینکه برنامه بتواند آنها را حذف کند ، به سرعت در حال گسترش است. بسیاری از این فیلم ها به سادگی شخصی هستند که در مورد برخی از واقعیت های دروغین با دوربین فیلمبرداری خود صحبت می کنند ، اما ممکن است از بین بروند – شاید به این دلیل که داستان (معمولاً) عجیب تر از واقعیت است. یک نظریه توطئه گیج که شامل دولت و میلیاردرهای جهانی می شود بسیار قانع کننده تر از واقعیت مستقیم در مورد ایمن و موثر بودن واکسن است. با این حال ، این فیلم ها موذی تر از افسانه های Bigfoot هستند. اطلاعات غلط در مورد COVID-19 می تواند افراد را از اقدامات احتیاطی که شیوع ویروس را محدود می کند ، مانند واکسن ، منصرف کند.

اطلاعات نادرست تیک توک در میان بسیاری از جوانان که بیشتر پایگاه کاربران آن را تشکیل می دهند ، منحصر به فرد است. با وجود این واقعیت که در بزرگسالان جوان کمتر به بیماری شدید COVID-19 مبتلا می شوند ، متوقف کردن انتشار ویروس در میان این گروه جمعیتی برای محدود کردن آسیب های ناشی از همه گیری ضروری است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده دریافته است که به نظر می رسد شیوع ویروس در میان جوانان منجر به شیوع بعدی در افراد مسن شود ، که به احتمال زیاد به طور جدی بیمار می شوند و به دلیل بیماری می میرند. اما کاهش سرعت انتشار ویروس در بین جوانان چالش های خاصی را به همراه دارد. جوانان بیشتر به عنوان خدمات غذایی که فاصله اجتماعی را دشوار می کنند ، در خط مقدم کار می کنند. علاوه بر این ، افراد بین 18 تا 29 سال کمتر تمهیداتی را اتخاذ می کنند که شناخته شده است سرعت انتشار COVID-19 را کاهش می دهد ، مانند جلوگیری از ازدحام جمعیت و فاصله شش فوت از دیگران.

در حالی که جوانان تمایل دارند در اینترنت نسبت به افراد مسن احساس راحتی بیشتری داشته باشند ، اما این امر آنها را در برابر انتشار ادعاهای دروغ تلقی نکرده است. در حقیقت ، برخی مطالعات نشان می دهد که حتی احتمال دارد اطلاعات نادرست در مورد همه گیری را باور کنند: یک مطالعه در ماه سپتامبر بر روی بیش از 21000 آمریکایی توسط محققان ، به رهبری یک گروه در دانشگاه شمال شرقی ، نشان داد که بزرگسالان زیر 25 سال احتمال بیشتری دارد گزاره نادرست در مورد COVID-19. به عنوان مثال ، 28٪ از پاسخ دهندگان 18 تا 24 سال به اشتباه معتقدند که ویروس کرونا با خوردن خفاش به انسان منتقل می شود ، در حالی که این تنها 6٪ از افراد بالای 65 سال است.

به نظر می رسد یکی از دلایلی که جوانان غالباً معتقدند اطلاعات نادرست این است که تمایل دارند از اخبارشان در شبکه های اجتماعی بیشتر استفاده کنند ، یکی از این دلایل است. طبق مطالعه مرکز تحقیقات پیو ، در سال 2018 ، 36٪ از آمریکایی های سنی 18 تا 29 ساله می گویند که اغلب اخبار را در شبکه های اجتماعی دریافت می کنند و این امر را به عنوان متداول ترین اخبار برای این گروه سنی در می آورند. و برای بسیاری از جوانان در سال 2021 ، رسانه های اجتماعی به معنای TikTok است. رویترز گزارش داد ، در سال 2019 ، حدود 60 درصد از 26.5 میلیون کاربر فعال ماهانه TikTok بین 16 تا 24 سال هستند.

اگرچه این شرکت تلاش کرده است ادعاهای دروغین را کاهش دهد – از جمله بارگیری 29000 فیلم در مورد ویروس ارسال شده توسط کاربران اروپایی در تابستان امسال – شما برای یافتن اطلاعات نادرست درباره COVID-19 در برنامه ، از ادعاهای دروغین در مورد واکسن ها برای انتشار گمراه کننده پوشش با این حال ، گسترش اطلاعات نادرست در TikTok همچنین منجر به درگیری دانشمندان و متخصصان بهداشت برای مبارزه با ادعاهای نادرست با تخصص آنها شده است.

در پیش زمینه دانشمندانی مانند Maxwini قرار دارند ، که خستگی ناپذیر فیلم های مربوط به COVID را در برنامه زمستان گذشته منتشر کردند. مک سوینی می گوید از آنجا که حتی کاربرانی که پیروان کمی دارند می توانند ویدیوهایی را به TikTok ارسال کنند که مخاطبان زیادی را به خود جلب کند ، این یک روش عالی برای دستیابی به افراد جدید است ، به ویژه جوانان که در غیر این صورت ممکن است واقعیت های مهم در مورد همه گیری را از دست بدهند – یا در معرض دید قرار بگیرند. از اطلاعات غلط Maxwini می گوید TikToks خانگی معتبرتر از فیلم های صیقل داده شده از سازمان های رسمی مانند CDC است. ماکسوینی می گوید: “وقتی فقط شما جلوی دوربین هستید ، کمی بیشتر شبیه مکالمه است.”

بدست آوردن برآورد دقیق از اینکه بسیاری از متخصصان و دانشمندان بهداشت از TikTok برای صحبت در مورد کار و مسائل بهداشت عمومی خود استفاده می کنند دشوار است ، اما به نظر می رسد حداقل ده ها مورد از آنها وجود داشته باشد. اگرچه برخی از مشهورترین متخصصان بهداشت TikTokers در سایر نقاط مشهور شده اند ، از جمله دکتر پوست ساندرا لی (که اولین بار در YouTube با نام “دکتر جوش پوپر” شناخته شد) متخصص پوست ، اکثر آنها روزانه پرستار هستند. و پزشكانی كه روزهای خود را برای مراقبت از بیماران می گذرانند. قبل از همه گیری ، بسیاری از آنها سالها موضوعات مورد علاقه را پوشش می دادند – مانند بهداشت زنان و پوست ، اما در سال گذشته ، بسیاری از فیلم های آنها به همه گیری پرداخته اند – و به ویژه برای از بین بردن اطلاعات غلط منتشر شده در رسانه های اجتماعی.

برای مقابله با اطلاعات نادرست در TikTok ، دانشمندانی مانند McSweeney از تلاش خود برای کالبدشکافی علوم پیچیده برای بینندگان خود و پشتیبانی از آن با شواهد واقعی استفاده می کنند. با ارسال فیلم از دفتر خاطرات خود در TikTok و پاسخ به نظرات ، آنها همچنین می توانند با بینندگان خود دانش کسب کنند. به عنوان مثال ، کریستین پاتل ، یک طراح گرافیک 29 ساله که در ایلینوی مستقر است ، می گوید که وی عمداً از اجتناب از اخبار در سال 2020 اجتناب کرد. 19 ساله ، او فهمید که فقط نمی خواهد بیشتر از این بشنود. اما ماكسوینی با تلفیق شواهد علمی و سرگرمی و حضور ثابت او در تمام شیوع ، بر پاتل پیروز شد.

“من فکر می کنم با دیدن چهره دکتر ناک از همان ابتدا ، من بیش از اعتماد به NBC یا یک گزارشگر ناشناس به دکتر ناک اعتماد دارم. من برنامه آنها را نمی دانم. اما من می دانم که دکتر ناک واقعاً برنامه ای خارج از علم ندارد. “

دکتر رز ماری لزلی ، ساکن ارشد پزشکی خانوادگی در دانشکده پزشکی دانشگاه مینه سوتا ، اغلب فیلم های TikTok را درباره مسائل بهداشتی در خانه و بیمارستان منتشر می کند. لزلی ، که TikTok او را به عنوان یکی از “تأثیرگذارترین خالقان” در سال 2020 لقب داده است ، می گوید برای او بسیار مهم است که به جوانان دسترسی پیدا کند زیرا بسیاری از آنها در دوره ای از زندگی خود واقعاً گرسنه هستند اطلاعات سلامتی ، اما من نمی دانم کجا باید آنها را جستجو کنم و اغلب به پزشک مراجعه نمی کنم. لسلی قصد دارد به جوانان نشان دهد تصمیماتی که درباره COVID-19 می گیرند می تواند تفاوت زیادی در جوامع آنها ایجاد کند.

“من فقط از شخصی پیام مستقیمی گرفتم كه می گفت:” هر وقت بیرون می رفتم ماسكم را می پوشیدم زیرا فیلم های شما را می دیدم. خیلی ممنونم.’ لسلی می گوید فقط چنین چیزهای کوچک برای من بسیار مهم هستند – می دانم که افرادی هستند که گوش می دهند. از محبوب ترین TikToks وی ویدیویی است که در آن وی واکسن دریافت کرده و تجربه خود را با عوارض جانبی به اشتراک گذاشته است – فقط برخی از حساسیت ها و احساس درد در دست او ، اگرچه اظهار داشت که ممکن است موارد دیگری مانند سردرد نیز وجود داشته باشد.

با شروع واکسن های ایالات متحده ، مبارزه با اطلاعات نادرست همه گیر با جوانتر آمریکایی بسیار فوری شده است – با توجه به اهمیت این واکسن ها در پایان دادن به همه گیری و میزان بدخیم بودن ضد واکسیناسیون در ایالات متحده و به ویژه شبکه های اجتماعی داده های نظرسنجی نشان می دهد که بزرگسالان جوان نسبت به افراد مسن ایالات متحده در واکسیناسیون مردد ترند. فقط حدود 55٪ از بزرگسالان بین 18 تا 29 سال و 53٪ از افراد 30-49 ساله می گویند که به طور قطع یا احتمالاً علیه COVID-19 واکسینه می شوند ، در حالی که 75٪ از افراد بالای 65 سال ، طبق مطالعه مرکز تحقیقات پیو که در ماه نوامبر انجام شد.

کارمندان بهداشتی مانند کریستینا کیم ، پرستار متخصص انکولوژی در بیمارستان ماساچوست ، با فیلم های خود ، که در آنها با اطلاعات غلط روبرو می شوند ، و همچنین سوالات مخاطبان خود ، با این اطلاعات غلط مخالفت کرده اند. به عنوان مثال كیم ، كه بیش از 228000 دنبال كننده در TikTok دارد ، TikTok را در 13 دسامبر در پاسخ به نظر بیننده ای كه در مورد اینكه چرا واكسن ها به افراد COVID-19 نمی دهد ، گیج شده بود ، منتشر كرد.

کیم به TIME گفت که با توجه به سطح پیام های عصبانیت دریافتی از افرادی که با پست های او مخالف هستند ، گاهی اوقات به فکر ترک برنامه است. با این حال ، او احساس مسئولیت می کند تا با اطلاعات نادرست مبارزه کند ، حتی اگر این فقط “یک قطره در سطل همه گیر همه گیر باشد”.

“من صمیمانه می خواهم که این همه گیری پایان یابد. من می خواهم مردم تشخیص دهند که برای انجام آن باید چه کاری انجام دهیم. ” “و من مسئول هستم ، اکنون با این پلتفرم که دارم ، فکر می کنم تقریباً غیرمسئولانه است که از آن عقب نشینی کنم.”

با ما تماس بگیرید به نامه ها@time.com.

[ad_2]

منبع: electoronic-news.ir