کلید ایجاد مقاومت در شرایط بحرانی


پایداری هدف نهایی در مواقع دشوار است. ما می خواهیم فرزندان ما “پایداری را یاد بگیرند”. همه ما می خواهیم خودمان “مقاوم تر” شویم. ما در مورد جوامع پایدار می شنویم اما واقعاً پایداری به چه معناست – و چگونه بیشتر از این کشت می کنیم؟

آن ماستن ، استاد رشد کودک در دانشگاه مینه سوتا و نویسنده چندین کتاب در مورد پایداری ، گفت: “پایداری توانایی یک فرد ، جامعه ، خانواده یا اقتصاد است تا بتواند با چالش ها سازگار شود.” “انعطاف پذیری انسان شامل بسیاری از فرایندها و بسیاری از سیستم ها است ، این یکی از دلایل انطباق پذیری افراد است.”

به جای برخی از اهداف یا ویژگی های دست نیافتنی که ممکن است نداشته باشیم ، تاب آوری در دسترس همه است. روبرتا گرین ، مددکار اجتماعی بالینی و استاد افتخاری دانشگاه تگزاس در آستین گفت: “این یک پدیده طبیعی است.” “همه مردم تا حدی مقاوم هستند.”

تاب آوری را می توان تا حدی از درون پرورش داد. سبز افراد را تشویق می کند تا در نظر بگیرند که چه چیزی می تواند برای آینده آنها مثبت باشد و چه اقداماتی به آنها کمک کرده است تا از حوادث دشوار گذشته عبور کنند. وی گفت: “غالباً مردم تصمیمات خاص خود را دارند و در مورد بازگشت به آنها فكر نمی كنند.” افراد همچنین می توانند با آزمایش چیزهای جدید مانند یادگیری یک ساز موسیقی یا کلاس ، خود را توانمند کنند. این به افراد کمک می کند تا به خود ثابت کنند که توانایی رشد و تغییر دارند.

اما میزان مقاومت افراد تا حد زیادی به یک عمل نادیده گرفته شده اما کلیدی بستگی دارد: ایجاد شبکه ای از حمایت اجتماعی.

چرا دیگران اهمیت دارند

سونیا لوتر ، استاد کالج معلمان دانشگاه کلمبیا ، گفت: “اگر می خواهید رفاه کسی را ارتقا دهید ، اولین کاری که باید انجام دهید این است که اطمینان حاصل کنید که یک شبکه پشتیبانی قابل اعتماد در اطراف او وجود دارد.” پایداری براساس روابط است “لوتر پیشگام در تحقیقات پایداری ، کودکانی را که از جوامع محروم می آمدند و حوادث دشوار کودکی مانند زندگی در فقر یا والدین مبتلا به بیماری روانی را تجربه می کردند ، مطالعه کرد. او و همكارانش می خواستند بدانند كه چرا بعضی از بچه ها رشد می كنند در حالی كه دیگران رشد نمی كنند.

تحقیقات او نشان می دهد که تاب آورترین کودکان تمایل دارند روابط محکمی با مراقبان قابل اعتماد داشته باشند که باعث می شود آنها احساس شنیدن و دوست داشته شدن شوند. لوتر می گوید: “مهمترین عواملی كه به كودكان در استرس كمك می كنند مربوط به كیفیت مراقبت هستند – خصوصاً در رابطه با مراقبان اصلی كه معمولاً مادر هستند.” “در زندگی آنها مردی وجود داشت که پذیرش بی قید و شرط را به آنها نشان داد – آنها به خاطر آنچه که هستند مورد توجه و علاقه قرار گرفتند.” سایر یافته ها اهمیت حمایت اجتماعی نزدیک را نشان می دهد. گرین می گوید ، كودكانی كه بیشترین موفقیت و مقاومت ذهنی را دارند “معمولاً دارای مربی قوی ، والد قوی ، معلم مهم یا روابط اجتماعی قوی بوده اند.”

نیاز به حمایت اجتماعی از یک خانواده یا گروه دیگر جهانی است. گرین بازماندگان برخی از مصیبت بارترین دوره های تاریخ – هولوکاست ، نسل کشی کامبوج و جیم کرو در جنوب آمریکا – را بررسی می کند و دریافت که اگرچه برخی خصوصیات شخصی مانند شوخ طبعی یا مهارت های حل مسئله ، مقاومت فرد را افزایش می دهد ، مهمترین چیز “چگونگی تعامل آنها با خانواده ، جامعه خود ، جامعه معنوی و جامعه بزرگتر” بود.

این نتیجه گیری ممکن است انقلابی به نظر نرسد. کارشناسان می گویند ، اما اغلب مکالمات آمریکایی ها در مورد چگونگی ایجاد انعطاف پذیری تمرکز بر روی موفقیت فردی و خودسازی است.

مایکل اونگار ، مدیر مرکز مطالعات پایداری در دانشگاه دالاهو در کانادا و نویسنده کتاب دنیای خود را تغییر دهید: علم پایداری و مسیر واقعی موفقیت، از خواندن داستان هایی در مورد چگونگی اینکه مردم فقط مجبورند مدیتیشن کنند – یا سایر اقدامات خودیاری – را انجام می دهند تا مقاومت بیشتری داشته باشند ، خسته شده است. او می گوید مردم در خلا وجود ندارند و حمایت جامعه به مراتب بیشتر از هر كاری است كه شخص به تنهایی می تواند انجام دهد. “ما می دانیم که اگر مادران سه فرزندی که کار خود را در بیماری همه گیر از دست داده اند ، بسیار بهتر زنده می مانند اگر مردم به او کمک کنند تا کار خود را در تعریف مجدد خود تعریف کند ، ظرفی بیاورد ، اگر صاحبش وزن خود را از دست بدهد و دولت برای او چک بفرستد یا فرصتی برای آموزش مجدد دریافت کند ، “او گفت.

به طور واضح ، تمایل به “تمایل به گرفتن چیزهایی که در چشم ما امکان پذیرتر است وجود دارد ، اما تنفس و آرامش می تواند تا آنجا پیش برود”. وی گفت: “من عاشق یوگا هستم ، اما اگر این تنها چیزی بود که باید برای سالم ماندن در این بیماری همه جانبه به آن اعتماد می کردم ، من یک لاشه خواهم شد.” “شما باید یک شبکه پشتیبانی داشته باشید. اختیاری نیست این ضروری است. “

چگونه شبکه پشتیبانی خود را تقویت کنیم

لوتر می خواست بداند چگونه می تواند یافته های خود را در موقعیت های واقعی به کار ببرد ، بنابراین ابتدا توجه خود را به مادران معطوف کرد (زیرا آنها برای مقاومت کودکان بسیار مهم هستند). چه زنانی که از اعتیاد بهبود می یابند و چه پزشکانی که در کارهای پر فشار قرار دارند ، مکالمات شخصی هفتگی با مادران دیگری که از همان طریق انجام می شوند میزان استرس و هورمون های استرس را به طور قابل توجهی کاهش می دهد. فرزندان آنها نیز متوجه پیشرفت در امر تربیتی خود شدند.

وقتی او به معلمان نگاه کرد ، اتفاق مشابهی رخ داد – گروه دیگری از افراد که احتمالاً توانایی رشد کودکان را تحت تأثیر قرار می دهند و میزان سوختگی آنها زیاد است. این بار ، او جلسات هفتگی کوچکی را که به صورت عملی برگزار می شد ، امتحان کرد و دریافت که آنها همچنین انزوا را شکسته و به معلمان کمک می کنند تا از جامعه حمایت کنند. او می گوید شما می توانید به یک گروه با کمک لوتر بپیوندید ، یا حتی می توانید خود یک گروه پشتیبانی کوچک ایجاد کنید. این چگونه است. لوتر می گوید: “حتی اگر خیلی عذاب دیده باشید ، وقت خود را بگذارید.”

گروه پشتیبانی تنها راه ایجاد یا تقویت شبکه پشتیبانی شما نیست. مجارستان پیشنهاد می دهد شما همچنین می توانید به یک انجمن آنلاین یا گروه مذهبی بپیوندید ، به همسایه خود کمک کنید ، به خانواده بزرگتری نزدیک شوید ، هفته ای چندین بار در یک شام خانوادگی شرکت کنید یا از کودکان بخواهید کارهای خانه را بیشتر انجام دهند با نزدیک شدن شما به دیگران ، این اقدامات می تواند به شما کمک کند تا مقاومت شما را یکی یکی افزایش دهد.


منبع: electoronic-news.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Comment
Name*
Mail*
Website*