اما بهرحال در رابط کاربری هم تاثیر خودش رو داره و در واقع علم رابط کاربری و تجربه کاربری در کنار همدیگه هستن که معنا پیدا میکنن و میتونن که باعث جذب کاربران به یک وبسایت فروشگاه اینترنتی بانه بشن! یکی اینکه روی سئوی سایت تاثیر داره و دیگری هم اینکه هرچی کاربر بیشتر توی سایت بمونه، احتمال خرید کردنش بیشتر میشه! توی یه فروشگاه اینترنتی خیلی مهمه که شما جوری عناصر سایتت رو چیده باشی و اصن جوری رنگبندی و اینا رو انجام داده باشی که کاربر وقتی وارد سایتت میشه از ثانیه به ثانیه حضورش توی سایت لذت ببره.

یعنی همون طراحی و قشنگی ها و عناصر سایت که آقا اینا چه شکلی هستن؟ البته خب بحث چینش عناصر میره توی مبحث تجربه کاربری و کمی خب بحثش جداست. توی یه فروشگاه اینترنتی، درسته که بحث پشتیبانی بحث اصلیه و خیلی مهمه، ولی خب متاسفانه حداقل من یکی که چیزی ندیدم از این فروشگاه های آنلاین که یه بار عین آدم بیان و خدمات بدن و والا ما هرچی که دیدیم، یا خطوط پشتیبانی شون مشغول بود، یا سایتشون مشکل داشت، یا اصن پاسخگو نبودن، یا موقع تعویض شیفت شون بود و از این دست بهانه هایی که به کاربران میگن و فکر میکنن که ماهم بلانسبت خر هستیم و باور میکنیم.

ببینید بحث پشتیبانی در فروشگاه های اینترنتی ایرانی الان تبدیل به یه معضل شده واقعا. خب وظیفه یه فروشگاه اینترنتی مگه چیزی به غیر از اینه که به کاربرانش خدمات درست و حسابی بده؟ حالا خب اشکالی نداره اگه مثلا یه محصولی قراره بعدا دوباره موجود بشع و اونو حذف نکنن و بذارن فعلا ناموجود باشه. این ادعا چندان هم بیراه نیست چرا که سایت خانومی محصولات ۲۵۰ برند را عرضه کرده و حدود ۵۰۰۰ کالا در انبار موجود دارد.

در یک فروشگاه اینترنتی، چیزی که اول از همه به چشم میاد و باعث میشه که کاربر در همون لحظه تصمیم بگیره که آیا در اون فروشگاه باقی بمونه یا به سراغ سایت دیگری بره، رابط کاربری سایت هست. فروشگاه اینترنتی خوبیش اینه که تو میتونی از هزار تا راه ازش پول دربیاری و اقدام به کسب درآمد کنی. پس این تفاوت قیمت یکمی غیرقابل درک هست و خب کاربر میره از دیجی کالا میخره دیگه ! یه چیزی هست توی این فروشگاه های اینترنتی مثل فروشگاه اینترنتی تهران کالا بود اگر اشتباه نکنم که قیمت برخی محصولات رو میزنه ناموجود و این چیزا.

ایندکسر