[ad_1]

همه می دانند که ورزش برای شما مفید است. اما نه تنها برای جوان ، سالم و از قبل قادر مفید است. همچنین یکی از بهترین محافظت ها در برابر سخت ترین جنبه های پیری است.

ورزش نه تنها سلامت قلب و ریه را بهبود می بخشد ، بلکه تحقیقات نشان می دهد حتی فعالیت بدنی متوسط ​​نیز برای مغز ، استخوان ها ، عضلات و روحیه مفید است. مطالعات متعدد نشان داده است که ورزش در طول زندگی می تواند افراد را برای مدت طولانی تری سالم نگه دارد. تأخیر در شروع 40 بیماری مزمن یا بیماری؛ دور شدن زوال شناختی؛ کاهش خطر سقوط افسردگی ، استرس و اضطراب را تسکین دهید. و حتی می تواند به مردم کمک کند تا عمر طولانی تری داشته باشند.
[time-brightcove not-tgx=”true”]

ناتان لبراسر ، محقق طب پیری ، استاد طب فیزیکی و توانبخشی در کلینیک مایو در روچستر ، مین گفت: “ورزش بهترین استراتژی محافظت و بازیابی است که برای مقابله با عوامل مختلف پیری نیاز داریم.” وی هشدار می دهد ، اما “شواهد روشنی وجود دارد كه نشان می دهد ورزش می تواند سازوكار مورد نیاز برای ترمیم DNA را فعال كند.”

مطمئناً هرچه زودتر شروع کنید و هرچه بیشتر از نظر جسمی تحرک داشته باشید بهتر است. اما فعالیت بدنی در هر سنی مهم است. تحقیقات در مورد تأثیر ورزش بر خانه های سالمندان بهبودهایی را در توانایی های جسمی و شناختی و همچنین سلامت روانی آنها یافته است.

LeBrasseur می گوید ، نکته دیگری که باید به خاطر داشته باشید این است که اگرچه خطر ابتلا به بیماری آلزایمر ، بیماری های قلبی عروقی ، دیابت نوع 2 ، سرطان یا سایر شرایط پیری ممکن است تا سنین میانسالی یا بعد از آن افزایش قابل توجهی نداشته باشد. بعدا ، زیست شناسی اساسی برای این شرایط در ابتدای زندگی در حرکت است. ژنتیک و فاکتورهای سبک زندگی که انتخاب می کنید این مسیر را تعیین می کند ، اما می تواند در هر زمان مشخص احتمال بیماری را تحت تأثیر قرار دهد. “بنابراین ، چیزی به عنوان خیلی کم ، خیلی دیر وجود ندارد.”

خبر خوب این است که برای استفاده از مزایای ضد پیری ورزش نیازی به ماراتن دویدن یا رفتن به باشگاه نیستید. حتی فعالیت بدنی متوسط ​​- بالا رفتن از پله ها به جای آسانسور ، باغبانی یا پیاده روی سگ – دارای مزایای جسمی و شناختی است ، به شرط آنکه این کار را بطور منظم انجام دهید. در اینجا تنها برخی از راه هایی است که تحقیقات نشان می دهد فعالیت های منظم برای سلامتی شما مفید است.

قدرت عضلات را ایجاد می کند

با افزایش سن ، افراد توده عضلانی و قدرت خود را از دست می دهند ، بیماری معروف به سارکوپنی. دانشمندان می گویند آموزش مقاومت یکی از بهترین راه ها برای کمک به کاهش این کاهش است. این ماده نه تنها قدرت و قدرت عضلانی را حفظ می کند (آنچه در هنگام باز کردن شیشه یا فشار دادن درب سنگین به آن نیاز خواهید داشت) ، بلکه فعالیت های روزمره مانند پخت و پز ، تمیز کردن و بالا رفتن از پله ها را با مشکل مواجه می کند. همچنین می تواند به کاهش حساسیت به بیماری ، بهبود سلامت مغز و خلق و خو و کمک به شما کمک کند استقلال خود را برای مدت طولانی تری حفظ کنید. محققان دانشگاه آلاباما دریافتند که تمرین استقامتی برای افراد مسن ایمن و موثر است ، سطح آسیب دیدگی بسیار کم و در تمام سنین و شدت مشابه است.

تراکم استخوان را بهبود می بخشد

برای سالم نگه داشتن استخوان ها ، بدن استخوان قدیمی را شکسته و بافت جدید استخوان را جایگزین آن می کند – اما در حدود 30 سالگی رشد توده استخوان متوقف می شود. در 40 و 50 سالگی به تدریج بیش از آنچه شروع می کنید استخوان از دست می دهید. ورزش می تواند در افزایش سن به تراکم استخوان کمک کرده و از پوکی استخوان جلوگیری کند ، بیماری که باعث ضعیف شدن استخوان ها و افزایش شکستگی با افزایش سن می شود.

تقریبا نیمی از بزرگسالان 50 سال به بالا در معرض شکستگی استخوان به دلیل پوکی استخوان هستند که هزینه آن برای سیستم بهداشتی 19 میلیارد دلار در سال است ، مطابق با بنیاد ملی پوکی استخوان. اما این به معنای ناتوانی افراد مسن نیست. ورزش با وزنه در طول زندگی به افزایش توده و قدرت استخوان کمک می کند.

از آنجا که پوکی استخوان بیشتر از مردان بر زنان تأثیر می گذارد ، فعالیت هایی مانند پیاده روی یا هوازی بعد از یائسگی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در حالی که افراد مسن نمی توانند توده استخوانی بیشتری بدست آورند ، اما فعالیت بدنی می تواند به جلوگیری از تحلیل رفتن استخوان کمک کند. فعالیت های کم ضربه مانند دوچرخه سواری ، یوگا و شنا برای تأثیر در از دست دادن استخوان کافی نیستند ، اما اگر با تمرینات تحمل وزن همراه شوند ، می توانند به بهبود تعادل و کاهش خطر افتادن و شکستگی کمک کنند.

ورزش می تواند تلومرها را طولانی کند

تیالومرها کلاهک هایی هستند که در انتهای رشته های DNA قرار دارند ، مشابه درپوش های بند کفش. طول آنها با افزایش سن کاهش می یابد ، و این به پیری سلول ها کمک می کند ، به این معنی که سلول ها دیگر نمی توانند تقسیم شوند. طول تلومر با برخی از بیماری های مزمن ، به ویژه فشار خون بالا ، سکته مغزی و بیماری های قلبی همراه است. چندین مطالعه نشان داده است که سطح بالاتر فعالیت بدنی در برخی افراد با طول تلومر بیشتر از افرادی که گیر کرده اند ارتباط دارد. به خصوص در افراد مسن این امر به نظر می رسد. با این حال ، هنوز مشخص نیست که آیا این رابطه علتی است یا خیر و بسیاری از فرایندها احتمالاً روی طول تلومر تأثیر می گذارند. اما به نظر می رسد تلومرهای طولانی تر یک مزیت برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های وابسته به سن هستند.

این می تواند دانش را بهبود بخشد

طبق گفته انستیتوی ملی پیری ، توانایی شما برای جابجایی سریع بین کارها ، برنامه ریزی فعالیت ها و نادیده گرفتن اطلاعات نامناسب نشانه هایی از عملکرد شناختی خوب است. فعالیت بدنی در حال حاضر یکی از امیدوار کننده ترین روشها برای بهبود یادگیری مادام العمر و کاهش خطر کاهش شناختی مرتبط با سن در نظر گرفته شده است. اگرچه محققان هنوز نمی توانند به طور قطعی بگویند که ورزش در واقع می تواند مانع از زوال عقل شود ، اما مطالعات نشان می دهد که فعالیت بدنی بیشتر با کاهش خطر ابتلا به زوال عقل از جمله بیماری آلزایمر مرتبط است.

استفان آستاد ، مدیر ارشد تحقیقات در فدراسیون آمریکا برای مطالعه پیری و رئیس گروه زیست شناسی در دانشگاه آلاباما در بیرمنگام می گوید ، دانشمندان در ادامه بررسی تأثیرات ورزشی ، انواع مزایای هیجان انگیز را پیدا می کنند. به عنوان مثال ، “با ورزش عضلات میوکین تولید می شود ، مولکول های کوچکی که دارای انواع مزایای مغز شما هستند.” “این همچنین یکی از راه های بهبود واقعی کیفیت خواب شما است و ما می دانیم که کیفیت خواب شما به کیفیت سلامتی شما مربوط می شود.”

هنوز چیزهای زیادی وجود دارد که ما در مورد تأثیر ورزش بر روند پیری نمی دانیم ، اما آنچه ما می دانیم این است: حرکت منظم بدن – پنج بار در هفته ، حداقل به مدت 30 دقیقه در روز – بهتر از حرکت کمتر است . تمرین تجمعی است. لازم نیست همه کارها را یک باره انجام دهید (و البته قبل از شروع هر کار جدید با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود مشورت کنید). و به نظر می رسد ترکیبی از ورزش های هوازی و ورزش های مقاومتی بیشترین مزایا را برای بیشتر افراد فراهم می کند.

بهترین قسمت این است که برای شروع هرگز دیر نیست.

[ad_2]

منبع: electoronic-news.ir