آموزش سئو به صورت تخصصی
دوره آموزش رایگان سئو سایت ۲۰۲۱ به صورت تخصصی ادمین سایت
برای تست سرعت سایت بر اساس این معیارها میتوانید از google pagespeedinsight یا gtmetrix استفاده کنید. برای کنونیکالسازی صفحات کافی است یک رل کنونیکال در تک تک صفحات سایتتان قرار داشته باشد. بعد از اینکه نقشه سایتتان را با فرمت XML ساختید آن را در ابزار سرچ کنسول بارگذاری کنید. نقشه سایت یک فایل XML است که در هاست شما قرار میگیرد و آدرس آن را در سرچ کنسول ثبت میکنید. چند سالی است در ایران نیز سایتهای وبلاگ نویسی و نویسندگی رواج پیدا کردهاند.
بازاریابی محتوا یعنی، فرآیند نگارش و انتشار محتوای متنی و بصری با هدف جذب مخاطب و مشتری برای کسب و کار. دقت کنیم که منظور ما از محتوا تنها متن نیست بلکه مجموعهای از تصویر، ویدیو، فایل صوتی، اینفوگرافی، کتاب، المانهای بصری و حتی ابزارهای کاربردی است. مواردی که تا اینجا گفتیم بخش کوچک ولی مهمی از فرآیند تدوین استراتژی سئو بود. برای آموزش بهتر هریک از این مفاهیم میتوانید اصطلاحات زیر را مطالعه کنید و پس از شناخت مفاهیم در دوره تدوین استراتژی سئو آکادمی وبسیما شرکت کنید. با استفاده از لینکسازی داخلی میتوانیم صفحاتی که موضوعات مشابه دارند را به هم مرتبط کرده و از این طریق قدرت و اعتبار بیشتری به آنها بدهیم. مثلا صفحات کفش مردانه، کفش زنانه و کفش اسپرت میتوانند کلاسترهای جذابی برای پیلار اصلی سایت ما یعنی خرید کفش باشند.
مثلا یک صفحه پرمخاطب در یوتیوب یا پادکستی که دنبال کننده زیادی دارد با اینکه ماهیت شبکه اجتماعی به خود نمیگیرد ولی موجب معرفی برند و ایجاد وفادارای در مخاطب خواهد شد. اول اینکه به ما فرصت میدهد تجربه رسیدن به رتبه 1 گوگل در کسب و کار خود را داشته باشیم و درک کنیم که با سرمایهگذاری در سئو چه میزان مخاطب و درآمد خواهیم داشت. برای اینکه محتوای ما شانس کسب رتبه در گوگل داشته باشد باید با اصول و استانداردهای سئو آشنا باشیم و هنگام نگارش به آنها توجه کنیم. برای توزیع محتوا روشهای متعددی مانند بازنشر در شبکههای اجتماعی، ارسال ایمیل و پیامک، تبلیغات اینترنتی و … وجود دارد. یکی از موثرترین و بهصرفهترین روشها، کسب جایگاه در نتایج جستجو و افزایش ترافیک ارگانیک است که به آن سئو میگوییم.
برای یادگیری سئو چه جایی بهتر از گوگل؟ اگرچه موتورهای جستوجوی مختلف و کارشناسان سئو مختلف اهداف متفاوتی دارند، اما نمیتوان انکار کرد که مرجع سئو گوگل است. افرادی که در دورههای آموزشی سئو شرکت میکنند و دارای تجارب و تخصص لازم در این زمینه هستند میتوانند به صورت پروژهای یا به عنوان یکی از اعضای تیم مشارکتی سایت با مشاغل بزرگ و کوچک همکاری نمایند. پس می توان نتیجه گرفت که بازار کار سئو یک بازار کار مناسب در ایران باشد. شما به راحتی می توانید مهارت یک سئوکار را از رتبه بندی سایت های تحت نظر او در گوگل دریابید. بنابراین رتبه بهتر مساوی است با فروش بیشتر که در نهایت منجر به درآمد بالا برای شما خواهد شد.
با اجتناب از این اشتباهات رایج، می توانید شانس خود را برای موفقیت در سئو افزایش دهید. Buzzsumo یک نرمافزار است که عملکرد محتوا را تحلیل میکند، بهخصوص در شبکههای اجتماعی. حساب توییتر این نرم افزار نکاتی درباره جنبههای مختلف بازاریابی به اشتراک میگذارد. شما هر هفته حداقل یک ویدیوی جدید درباره مسائل مرتبط با بازاریابی پیدا میکنید. همچنین، بررسی سئو می تواند پتانسیل های سایت را پیدا کرده و فرصت های جدیدی را برای شما به وجود آورد که با تمرکز بر آن ها، از رقبای خود جلو بزنید.
با یادگیری سئو به راحتی می توانید کسب و کار خودتان را رشد دهید و یک کانال بازاریابی مهم برای کسب و کار خودتان داشته باشید. همچنین در صورتی که علاقمند به مسیر شغلی سئو باشید می توانید در این حوزه پیشرفت کنید. عملکردهای ضعیف شما در زمینه سئو میتواند جایگاه شما را در گوگل پایین بیاورد. ممکن است رقبای شما به فکر هک کردن سایت شما بیافتند، بنابراین بهتر است امنیت سایتتان را تامین کنید تا دچار این مشکل نشوید. بیش از نود چهار هزار سوال در حوزه سئو در Quora ارسال شده است که یک منبع عظیم از دادهها است. اگر موضوعات مرتبط مانند ابزارهای سئو ، موتورهای جستوجو و بازاریابی وب را اضافه کنید، احتمالاً هر سوال سئو شما قبلاً در این انجمن بزرگ پرسیده شده است.
قبل از اینکه وارد خلاصه آموزش سئو شویم میخواهم شما را با رویکردهای درآمدزایی از سئو آشنا کنم. در این صفحه هر آن چیزی که برای یادگیری سئو از سطح مبتدی تا پیشرفته نیاز دارید فراهم است. این آپدیت در طول مدت تقریبا 26 روز برای هسته گوگل انجام شده و شامل تنظیمات دورهای برای الگوریتمهای آن است. بهبود ارتباط و کیفیت صفحات و نتایج گوگل از جمله اهداف این آپدیت هستند. به همین منظور دوره سئومستر را رونمایی کرده و سعی کردیم تا بهترین اطلاعات و به روزترین مطالب را در آن برای شما آماده نماییم. تا شما بعد از شرکت در دوره سئومستر به هیچ دوره دیگری نیاز پیدا نکنید.
شما میتوانید از مقالات، ویدئوهای یوتیوب و آپارات، پادکستهای فارسی و انگلیسی و وبینارهای رایگان برای آموزش خود استفاده کنید. البته این نکته را فراموش نکنید که دیدن آموزش بهتنهایی نمیتواند به شما کمک کند و شما باید سعی کنید قدمبهقدم مواردی را که یاد گرفتید به مرحله اجرا برسانید و دانستههای خود را به تجربه تبدیل کنید. با توجه به گرایش اکثر کسبوکارها برای ورود به دنیای دیجیتال، برندها زیادی برای برای کسب جایگاه بهتر در نتایج جستجو با هم رقابت میکنند و میخواهند در بالاترین رتبهها قرار بگیرند. در نتیجه دیگر لازم نیست بگوییم که چقدر تقاضا برای این موقعیت شغلی زیاد است! شاید برایتان جالب باشد که بدانید طبق آمار مرکز ثبت دامنه کشوری ایران، حدود یک میلیون و ۶۰۶ هزار سایت در ایران فعال است و از پتانسیل بالای این شغل به ما خبر میدهد.
XML Sitemap یا نقشه سایت یک فایل است که به صورت داوطلبانه توسط متخصص سئو تهیه میشود و شامل فهرستی از صفحات مهم سایت است. این فایل به موتورهای جستجو کمک میکند تا به راحتی بتوانند صفحات سایت را پیدا و ایندکس کنند. بهتر است که فایل سایت مپ پس از ساخته شدن به سرچ کنسول معرفی شود. یکی از مراحل مهم سئو تکنیکال، بهینهسازی ساختار و ناوبری سایت است. این کار با ایجاد دستهبندی منطقی برای محتوای سایت انجام میشود تا کاربران بتوانند به راحتی مطالب مورد نیاز خود را پیدا کنند.
پنگوئن تا به امروز آپدیت های زیادی داده است که بعد از هر آپدیت برخی از سایت های خاطی جریمه و از نتایج حذف شده اند. همچنین BERT سعی میکند کل عبارت جستجو شده را کنار هم بگذارد تا مفهوم را به طور کامل و با درک حروف اضافه متوجه شود. مثلا دو عبارت "ارسال بار از تهران" و "ارسال بار در تهران" دارای دو مفهوم کاملا متفاوت هستند و فقط حرف اضافه "از" و "در" در آنها متفاوت می باشد که برت به خوبی متوجه تفاوت آنها می شود. شاخص های سایت ماز برای رتبه بندی سایت و صفحات آن از 0 تا 100 می باشد. با تمرکز بر یادگیری طی 6 ماه به سطحی میرسید که امکان استخدام در شرکتها به عنوان یک کارشناس سئو را خواهید داشت. از همین جا درآمدزایی شما شروع میشود و قاعدتا تا یک سال اول مبلغ بالایی نخواهد بود.
پیشنهاد میکنیم مقالات زیر را به دقت مطالعه کنید تا دیدگاه شما نسبت به آموزش سئو و اجرای آن را به کلی تغییر دهد. در این روش یک لینک با انکرتکست مشخص در همه صفحات یا بخشی از یک رسانه درج میشود. مهمترین تفاوت در تعداد لینکهای دریافتی از یک رسانه و محل قرارگیری لینک است. این امکان وجود دارد که یک سایت اینترنتی مرتبط با یک موقعیت مکانی ثبت شده در گوگل باشد و از این طریق شانس ما برای دیده شدن در جستجوهای محلی (مثلا عبارت “رستوران ایتالیایی میرداماد”) را افزایش دهد. مثلا کسی که “خرید کفش نایک” را جستجو کرده مشخصا به دنبال خرید اینترنتی یا حداقل اطلاع از قیمت محصولات است.
داشتن علائم تجاری رسمی و دولتی مانند اینماد نیز میتواند رتبه سئو سایت شما را به واسطه امتیاز مثبت الگوریتم گورخر افزایش دهد. در دنیای امروز، وبسایتها به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای بازاریابی و تبلیغاتی محسوب میشوند. در این راستا، سئو به عنوان یکی از مهمترین روشهای بهینهسازی وب سایتها برای رسیدن به رتبهبندی بهتر در موتورهای جستجو، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. با اینحال، تکنیکهای سئو برای بسیاری از کسانی که تازه وارد این حوزه شدند، مبهم و پیچیده به نظر میرسند. در این وبلاگ، تلاش میکنیم تا به زبان ساده، تکنیکهای سئو را برای همه قابل فهم و قابل اجرا کنیم.
تاکتیکهای زیادی برای اینکار وجود دارد که میتوانید با استفاده از آنها وبسایتهای دیگر را به صفحات وب خود لینک بدهید مثل ایجاد لینک شکسته، وبلاگنویسی مهمان و ایجاد لینکها از محتوای فرعی. وبسایت نیل پتل، احتمالا اسم نیل پنل را اکثر سئوکاران شنیده باشن. نیل پتل یکی از متخصصین سئو در دنیاست که به نوعی یکی از مرجع های سئو شناخته میشود. در این بخش شما میتوانید تعداد بک لینک های سایت های خود و رقیب یا کلمات کلیدی یا سایر موارد را دقیقا تحلیل و بررسی نمایید. شما در آموزش سئو سایت خودتون چند مدل دیگر کلمه کلیدی را خواهید شناخت.
هدف از آموزش عملی سئو وب سایت، تجهیز شرکتکنندگان به دانش و مهارتهایی است که برای پیادهسازی استراتژیهای موثر سئو در وب سایتهای خود یا برای مشتریان نیاز دارند. در پایان آموزش، شرکتکنندگان باید بتوانند یک استراتژی جامع سئو را تدوین و اجرا کنند. آموزش کاربردی سئو وب سایت معمولاً شامل کار روی یک وب سایت واقعی یا یک وب سایت شبیهسازی شده است. تمرینها و تکالیف عملی به شرکتکنندگان ارائه میشود که باید آنها را تکمیل کنند تا درک خود را از مفاهیم آموزش داده شده، نشان دهند. این آموزش همچنین ممکن است شامل بحثهای گروهی، مطالعات موردی و جلسات حل مسئله باشد. همه افرادی که امروزه متخصص سئو هستند، روزی با این چالش مواجه بودهاند که آموزش سئو را از کجا شروع کنند.
از این رو با آموزش سئو 0 تا 100، میتوانید کاربران و موتورهای جستجو را مشتاق به بازدید از سایتتان کنید و این موضوع، مهمترین عاملی است که یک کسب و کار برای رونق و پیشرفت خود به آن نیاز دارد. کارا بودن سایت وردپرسی، رعایت اصول سئو در طراحی، نشانه گذاری استاندارد، بهینهسازی سرعت سایت، طراحی نسخه ریسپانسیو و مواردی از این دست را سئو تکنیکال مینامیم. برای شروع فعالیتهای مرتبط با بازاریابی محتوا پیش از هر چیز به یک بستر قدرتمند و سایت استاندارد نیاز خواهیم داشت. اینجاست که شرکت در یک دوره کارآموزی، تکمیلکننده دانش و اطلاعاتی است که تا به الان توانستهاید از منابع معتبر و دورههای آموزشی پولی و رایگان به دست آورید. اغلب اوقات، دورههای کارآموزی رایگان هستند و شما میتوانید تمام دانش تئوری خود را در پروژههای عملی برای سئوی یک سایت واقعی با سرپرستی یک فرد باتجربه پیادهسازی کنید.
همین دو مورد ساده کلید موفقیت شما برای کسب رتبه برتر در جستوجوی گوگل است. Search Engine Journal یک جایگزین کاربر محور برای Search Engine Roundtable است و گزارشهای جامعی درباره جدیدترین بهروزرسانیهای گوگل و روندهای بازاریابی ارائه میدهد. موفقیت در سئو زمانبر است و به عوامل مختلفی مثل رقابت، کیفیت سایت و استراتژی شما بستگی دارد. معمولاً مشاهده نتایج قابل توجه، چند ماه (۶ تا ۱۲ ماه) زمان میبرد. زمان لازم برای یادگیری سئو به دانش اولیه، تجربه و منابع شما بستگی دارد. اگر مبتدی هستید، ممکن است 3 ماه طول بکشد تا اصول سئو را فرا بگیرید، اما اگر تجربه دارید، زمان کمتری نیاز خواهید داشت.
در این مرحله تمام نکاتی که قرار است در صفحه مطرح کنید را به بخشهای مختلف تقسیم میکنید و برای هر بخش یک تگ هدینگ قرار میدهید. از این پس برای هر صفحهای که در سایت درست میکنید به این ۳ سوال پاسخ دهید. این کار باعث میشود ارزش موجود در صفحات آرشیو از صفحات آرشیو به تمام مقالات هدایت شود. پیکربندی URLها یا آدرسهای سایت کاملا بستگی به نوع سایت شما دارد. اگر یک سایت فروشگاهی دارید پیکربندی متفاوتی باید داشته باشید نسبت به یک سایت مجلهای یا یک سایت شرکتی.
اما وردپرس گاها کار ما را راحت تر می کند و آن هم به دلیل وجود پلاگین های آماده سئویی می باشد که در مخزن وردپرس وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد الگوریتم گورخر می توانید صفحه اختصاصی آن را مشاهده نمایید. MUM پیچیده است و احتمالا یک سری مشکلاتی را در بحث مالکیت محتوا به وجود بیاورد که تمام مسائل را در صفحه آموزش الگوریتم ام یو ام بررسی خواهیم کرد. یکی از الگوریتم های شدیدا تاثیر گذار در حوزه های مالی و پزشکی می باشد که در آن سایت هایی که دارای شاخص های تخصص / اعتبار / اعتماد پذیری باشند را در رتبه های برتر قرار می دهد. اگر میخواهید از جزئیات و نحوه عملکرد این الگوریتم باخبر شوید صفحه آموزش الگوریتم رنک برین را مشاهده نمایید. پنگوئن به عنوان انقلابی در دنیای آف پیج از سال 2011 در حال مبارزه با لینک های خریداری شده و لینک های اسپم (غیر طبیعی) می باشد.
البته از نظر من EAT برای گوگل مهم است اما مهمترین عامل EAT هم بکلینک است. فایل htaccess یک فایل مدیریتی است که برای سایتهای وردپرسی و سایر سایتهایی که روی سرور apache کار میکنند (مثلا سایتهایی که با php برنامهنویسی شدهاند) قابل دسترس است. ضمن اینکه بهترین روش پیادهسازی کدهای اسکیما مارکآپ هم JSON-Ld است. پس از برنامه نویس سایتتان بخواهید در صورت امکان به صورت جیسون پیادهسازی اسکیما را انجام دهد. برای کدنویسی افزونه اسکیما میتوانید یک برنامه نویس پیدا کنید و دوره اسکیما مارکآپ سایت سفینه را تهیه کنید و به او بدهید تا ببیند و به اسکیما مسلط شود.
و در بخش آموزش سئو به شما گفته میشه که جریمه گوگل به این صورت هست که شما را از نتایج خود حذف خواهد کرد و یا دیگر آن کلمه و صفحه سایت شما رتبه ای نخواهد گرفت. پس رفیق جان بدون هیچ وقت نباید تو عملیات سئو خطایی انجام بدی چون اولین خطا آخرین خطاست و قطعا جریمه میشی. پیش از اینکه به صورت تخصصی آموزش سئو رو شروع کنیم نیازه یکم از درآمد سئو و بازار کار سئو در ایران باهم صحبت کنیم. حالا فکر نکنید به همین راحتی هم میشه سایت را سئو کرد و به صفحه اول گوگل رسید و پولدار شیم! سئو یکسری اصول داره و سایت های صفحه اول گوگل هم کلی سختی کشیدن به این جایگاه رسیدن پس به همین راحتی جایگاهی که بدست آوردن را از دست نمیدن!
Robots.txt که فایل روبوتس شناخته میشود یک فایل متنی است که دستورالعمل هایی را برای ربات های جستجوگر تعریف میکند. با ساخت فایل robots txt و استفاده از آن میتوان مشخص کرد که کدام بخش های سایت قابل خزش و ایندکس شدن هستند. این الگوریتم به گوگل کمک میکند تا نتایج جستجو را بر اساس موقعیت جغرافیایی کاربر و دیگر عوامل محلی بهینهسازی کند. BERT، که مخفف Bidirectional Encoder Representations from Transformers است، به گوگل کمک میکند تا زبان طبیعی در متن جستجوی کاربران را بهتر درک کند. این الگوریتم به ویژه برای فهم بهتر پرسو جوهای پیچیده و محاورهای طراحی شده است و به گوگل امکان میدهد تا نتایج دقیقتر و مرتبطتری را ارائه دهد. سئو خارجی که با عنوان سئو آف پیج هم شناخته میشود، شامل مجموعه اقدامات و فعالیتهایی است که در خارج از سایت و بسترهای دیگر به منظور ارتقای رتبه صفحات در نتایج جستجو انجام میگیرد.
تا امروز الگوریتمهای متنوع و داکیومنتهای زیادی توسط گوگل منتشر شده تا مانع سواستفاده متخصصین سئو از لینک سازی خارجی و اثرگذاری بر رتبه بندی شود. همین مساله موجب شده که بسیاری مفهوم لینک سازی و سئو خارجی را معادل با سئو کلاه سیاه بدانند در حالیکه این تفکر صحیح نیست. در این صفحات بیشتر سعی میکنیم موضوعات جذابی از نظر کاربران انتخاب کنیم تا برای آنها مقاله بنویسیم. ضمن اینکه یک سایت فروشگاهی اگر تیم تولید محتوای بزرگی نداشته باشد؛ نمیتواند بیش از ۳ دستهبندی داشته باشد. بدیهی است زمانی که سایت شما از نظر سئو بهبود یابد، رتبه کلی سایت در نتایج جستجوی کلمات کلیدی مختلف افزایش مییابد.
گوگل برای رتبهبندی وبسایتها، علاوه بر عوامل فنی، به تجربه کاربران از سایت نیز توجه زیادی دارد. بنابراین با اجرای صحیح تکنیکهای سئو سفید، و توجه به نیازهای کاربر و پاسخ به سوالات او میتوان به رتبههای خوب در نتایج گوگل رسید. لینک سازی خارجی یا بک لینک سازی، یکی از مهمترین مباحث در سئو می باشد که در طول یادگیری بهینه سازی سایت باید توجه ویژه ای به ان داشته باشید. بک لینک سازی حساس ترین بخش استراتژی سئو هر سایت است، چرا که به علت سوء استفاده از بک لینک سازی برای گرفتن رتبه های بالاتر، حساسیت گوگل نسبت به آن فوق الاعده افزایش یافته است. در صورتی که از تکنیک های اشتباه استفاده نمایید، می توانید سایت خود را گوگل پنالتی دچار کنید. برخی سئوکارها موارد آموزشی مربوط به On-page SEO را موضوعات بدیهی در نظر گرفته، برای آن ارزش زیادی قائل نبوده، و این فاکتورهای بهینه سازی سایت را پیش پا افتاده میدانند.
شبکه لینک های خصوصی جزء روش های کلاه سیاه می باشد اما در صورت ایجاد و نگهداری اصولی سایت ها می تواند برگ برنده ما در حوزه های پر رقابت باشد. در سئو اگر ما در کنار فعالیت های معمول یک سری فعالیت ها جهت افزایش اعتبار سایت به شکل کاملا طبیعی انجام دهیم که ریسک آن کم باشد و قابل ردیابی نباشد در دسته سئوکاران کلاه خاکستری قرار میگیریم. یک سری کارها در سئو وجود دارند که انجام آنها ریسک بالایی ندارد مثل فعالیت و لینک سازی در دایرکتوری ها که در دسته سئو کلاه خاکستری قرار میگیرند. سئو کلاه سفید مثل بچه عینکی و درس خوان کلاس است که روی نیمکت اول کلاس نشسته و در امتحانات تقلب نمی کند. در سئو هم اگر هیچ فعالیت مشکوکی برای لینک سازی انجام ندهیم و منتظر بمانیم تا کاربران به صورت خودجوش به ما لینک بدهند در دسته سئوکاران کلاه سفید قرار می گیریم.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری